Polaris 440XR 04?

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Hej!​
Vill gärna skaffa en Polaris som det står där uppe. Men hittar inte alla svar på dom andra inläggen:blink1:

Hurdan är den som "lek skoter"
Soppa förbrukning? (måste inte vara med)
Små problem etc etc..

Tack för svar i förhand ! :):)

PS. Skriv allt som ni vet och som är nödvändigt! :bigsmile:​

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
En bra "lekskoter"
soppan är väl efter hur man kör,men bör väl inte dra onormalt mkt..
räkna med 3,5-4L milen om du ska "leka"

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Jag har en som förövrigt är till salu ;) dock 700 så vet inte så mycket om 440 motorn. Men iaf så är det en grymt stabil och rolig skoter, den är till för att hoppa och leka med men efter leden är den faktist förvänadsvärt bra. Desto mer man gasar på en dålig led desto bättre flyt får man i körningen så det kan nog vara lätt att sopparäkningen rinner iväg om man har en med 440.

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Jag har en som förövrigt är till salu ;) dock 700 så vet inte så mycket om 440 motorn. Men iaf så är det en grymt stabil och rolig skoter, den är till för att hoppa och leka med men efter leden är den faktist förvänadsvärt bra. Desto mer man gasar på en dålig led desto bättre flyt får man i körningen så det kan nog vara lätt att sopparäkningen rinner iväg om man har en med 440.
Okej :)

Men har du några alls problem med skoter annars för övrigt? :bigsmile:
Mattan är inte allt för smal va? :D
Tack för svar! ;)

Last edited:

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Hmmm.. Är det allt för dumt att skaffa en xr som har haft en stor spricka i boogien men har blivit ordentligt fast svetsad av en firma/företag? (jag har inte köpt den )

xtremerider

Välkänd medlem
6 aug 2008
783
1
18
Bredbyn
Okej :)

Men har du några alls problem med skoter annars för övrigt? :bigsmile:
Mattan är inte allt för smal va? :D
Tack för svar! ;)
de ska väll vara att jag ofta fick soppatorsk när man körde på rullen eller de blev mycket "vågor" i tanken, men då vare soppapumpen som var dålig så den är bytt nu och allt funkar prima.

Gäller även 700 F.Ö :)
jovisst men jag tycker min drar hyffsat lite soppa ändå, körde en sträcka på 6 mil led utan stopp och då slukade den ca 2.2-2.4 enligt mina beräkningar :)

volvo

Välkänd medlem
1 jan 2000
144
0
6
Lule
-Ruskigt rolig led/lek skoter. Sjukt lättkörd.
-Går för tungt i lössnön med 440 motorn (är ju inte heller byggd för det)
-Jag hade stora tanken på min. Tog dock strax över 5l milen i fjällen då jag inte fick tag på rätt lågfarts munstycken.

- Chassiet sprack från fotstödet upp mot tanken
-Höger trailingarms fäste lossnade/sprack från chassiet. Annars inga problem alls. Den skotern fick leva ett ganska hårt liv. Kan inte klaga på nått av felen.