Ski Doo Freeride 2011

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
Prata med en handlare i går, det var bara o boka, han hade 13 förbokade nu. Men jag var inte nöjd med priset.

baus

Aktiv medlem
18 nov 2007
52
0
1
Kra
Jag...missade den!?!?! Jag var in EN DAG försent på ski-doo Lundströms i Kiruna, de har fått 25 st, ALLA borta och jag är nummer 26 :bawling:

Tänkte först om man skulle ta en backcountry 800 istället, så kom jag på mitt motto: accept NO substitute...

Så nu står man där och hoppas HOPPAS att färgsättningen är lika snygg till -12orna...

Remi1

Prospect sledder
31 maj 2010
4
0
0
Alta, Norge
Hei :)
Yeha, va 2stk igjen, nu e det bara 1 :)
Å for dere som tycker Freeriden kostar mycket..... I Norge e prisen Nkr172.500,- = Skr 204.000,- ........
Finner inte mycke photos & video på web, det mesta er BRP's eget.
For dom som inte har hittat det förut, klick bilden under for fotos fra "Freeriders Love the new Freeride"-shooten :smile1:

Beklagar Svorsken, typisk Norrmenn :cheesy:

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Jag...missade den!?!?! Jag var in EN DAG försent på ski-doo Lundströms i Kiruna, de har fått 25 st, ALLA borta och jag är nummer 26 :bawling:

Tänkte först om man skulle ta en backcountry 800 istället, så kom jag på mitt motto: accept NO substitute...

Så nu står man där och hoppas HOPPAS att färgsättningen är lika snygg till -12orna...
Lär finnas några handlare på annan ort som inte har sålt alla sina beställda maskiner än, så skynda å ring runt så ska du nog få tag i en skoter du å...

baus

Aktiv medlem
18 nov 2007
52
0
1
Kra
Jo visst har man ju tänkt tanken, men vill inte köpa från ngn annan handlare eftersom vi skött alla våra skoteraffärer via dessa... Så typ missat är missat, såvida inte någon tar bort sin förbokning vilket jag HOPPAS på... På 25 maskiner finns det ju utrymme för mycket: skiljsmässor, benbrott, nekat banklån osv... Man ska ju aldrig önska otur till andra människor, så jag hoppas bara att någon inser att 'nä, vänta nu, jag är ju inte SÅ ball, jag ska nog hålla mig till polaris' och tar bort sin förbokning... :loco:

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Å for dere som tycker Freeriden kostar mycket..... I Norge e prisen Nkr172.500,- = Skr 204.000,- ........
Men å andra sidan så är den svenska valutan som zloty och ni har ganska mycket högre löner.
Välkommen till Sverige, Nordeuropas enda u-land.

Remi1

Prospect sledder
31 maj 2010
4
0
0
Alta, Norge
Men å andra sidan så är den svenska valutan som zloty och ni har ganska mycket högre löner.
Välkommen till Sverige, Nordeuropas enda u-land.
Jo, du har ett poeng der.....
Men å andra sidan, om nån vil ha jobb her uppe, så behøver vi en kylmontør med bra elektro erfaring :)

Har dom tenkt beholda den fula røda revers-knappen festad med stripps?? :mmph:

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Men å andra sidan, om nån vil ha jobb her uppe, så behøver vi en kylmontør med bra elektro erfaring :)
Du får akta dig. Någon kanske frågar dig om jobb.
Och här på forumet hittar du mest 14-åringar. Jag tvivlar på att nån av dem har elektroerfaring.

Remi1

Prospect sledder
31 maj 2010
4
0
0
Alta, Norge
klart de kommer, de e charmigt, och kallas racing, heelt ok ;)
Ohh, mitt fel... racing... :madgrin: da e det ok

Du får akta dig. Någon kanske frågar dig om jobb.
Och här på forumet hittar du mest 14-åringar. Jag tvivlar på att nån av dem har elektroerfaring.
Får jag tag i riktig mann, så bjuder jag mest sannolikt på jobb :hello: Och for ni som e 14, send vidare til farsan :eek: Men nok om det.

Tilbaks til Freeride'n & mej ;)
Det vil bli kjørd endel med två på scootern och pulk med 3 barn & hund innuti, men inte døm mej til at kjøra RS Viking av den grund .....
Kunde gå før en Backcountry X (kan fortsatt endra hvis jag vil), men jag bryr mej inte om toppfart, 130km/t e nog i massa, vil heller ha något som kommer fram øver alt.
Och jag vil ha nåt "Bad Ass" :nuts:
Nån som har synspunkt på det?

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Jag beställde en för typ 3 veckor sen då var de den sista hos den handlaren, men de finns garanterat på någon annan handlare...
Annars kan jag tipsa om att Tuppz Motor i Bollnäs fixade maskin åt polarn för 2 år sen när alla maskiner var slutsålda i Sverige. Då fanns de maskiner osålda i Finland som dom fick ta in till Sverige p.g.a. bristande efterfrågan på den Finska marknaden.

Så ingenting är omöjligt... :bigsmile:

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.566
434
83
Malå/Adak
Enligt min handlare så ringer BRP runt och frågar om dom har tecknade kunder på alla Freeride och vill ta tillbaks alla som dom har övertaliga, så något öveflöd finns det inte.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
ja p.g.a. att vissa handlare har förbokat typ 10 maskiner utan att ha 10 kunder som har förbokat dom,´det betyder att andra handlare kanske har blivit lovade 4 maskiner men kanske 5 kunder som vill förboka maskin. Det var så det gick till när jag beställde.