montera x-rs dyna

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
36
Jämtland :D
hejsan har en rev 600 sdi 05a och fick tag i en x-rs dyna som jag slulle montera men plasten bakom med lyset går inte att skruva fast hålen hamnar helt fel???? e det så på alla???? hur löser man det bäst????
åsså e jag brydd över att där kylaren slutar alltså bakåt mot stänklappen är det mågra mm glipa till tunneln?? ska det vara så????

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
36
DSC00656..jpg
så här ser det uy där bak :p

DSC00654..jpg
från sidan

DSC00658..jpg
ungefär där nageln är hamnar hålet på den nya kåpan. som ni ser är det en bra bit bak till fästet från gamla kåpan

DSC00657..jpg
så ser fästena ut har ingen lust att tabort/ändra på dem ifall man ska tillbaka med orginaldynan när skotern skall säljas

DSC00655..jpg
plasten

tycker att någon fler borde stött på de här problemet, det är ju inte ovanligt att man byter dyna på dessa, hur har ni löst det?
vill hälst ha kvar de gamla fästena iafll man ska sätta tillbaka orginaldynan/plasten.
ingen som har liknande bilder från en x-rs lr 440 så man ser hur det ser ut under plasten. skulle verkligen uppskatta det....

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
36
skillnad min_xrs&#4.png
jag hittade skillnaden... nu är fråga hur man löser det bäst.
men som sagt nån har ju säkert gjort de här för så HJÄLP mig!!!!
och just det dom röda pilarna visar var den där glipan jag pratade om, det e kanske 5mm, tycker det ser konstigt ut och är brydd om det verkligen skall vara så...

Temper

Välkänd medlem
6 mar 2006
248
0
16
Jag flyttade om fästerna när jag bytte till 440-dyna på min. Det tar inte många minuter att fixa.

Temper

Välkänd medlem
6 mar 2006
248
0
16
Jag borrade lös dom och flyttade dom närmare dynan. Borrade nya hål och popnitade fast dom. Jag vände dom inte.

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
36
Jag borrade lös dom och flyttade dom närmare dynan. Borrade nya hål och popnitade fast dom. Jag vände dom inte.
okey ja det är ju ett alternativ, ska fundera lite, har ändå ställt in den för sesongen nu...
nån som har andra tips skriv gärna :D