Mxz800x årsmodell -01 tjuvstannar

mxz800x_84

Medlem
1 mar 2010
14
0
1
Tja!
Har en ski-doo mxz 800x 01:a, som alltid har gått perfekt, men så i helgen när jag skulle ge mig ut så körde jag bara 1-2km, sen stannade den helt utan vidare.
Drog igång den igen och den går hur bra som helst men körde ungefär lika långt så händer samma sak igen.

Blev även en 3:e gång likadant, men startade då också direkt och de va inga problem.

Använde den sedan under dagen men det hände inget mer.

Idag skulle jag ut igen och blev likadant, stannade 3ggr med ungefär samma sträcka körd emellan gångerna.

Någon som har någon aning vad det kan vara ?
Är lite irreterande att köra den och den ska tvärstanna.

N

N_w

kan vara statorn eller nån annan tändkomponent.. men konstigt att den gick när motorn var varm.. för är de statorn som krånglar brukar den bara gå medan den är kall det har jag en erfarenhet av iaf...

mxz800x_84

Medlem
1 mar 2010
14
0
1
Har du bytt stift nyligen? Kolla så att du har R i din beteckning om du har NGK stift.. typ NGK B_R_9EYA

/F
Tja, nej har inte haft någon tid att kolla på skotern, men jag ska faktiskt ta och byta stiften och se om det blir bättre, eller kanske någon tändhatt som jävlas.?

//P

mxz800x_84

Medlem
1 mar 2010
14
0
1
kan vara statorn eller nån annan tändkomponent.. men konstigt att den gick när motorn var varm.. för är de statorn som krånglar brukar den bara gå medan den är kall det har jag en erfarenhet av iaf...

Tja,
Ok ja jag får ta och kolla upp det, kanske det är en tändhatt som jävlas också ? konstigt att det bara kom helt plötsligt, och när den stannar så startar jag den igen så går den ju som ett skållat .........

Swapped

Välkänd medlem
4 nov 2009
180
38
28
Det kan vara lite krångel att få av svänghjulet då man måste tillverka sig en egen avdragare. Jag använde massahjulet som sitter på svänghjulet och drog bultar genom det lite åt gången tills det small loss. Dock blev massahjulet skevt och jag fick köpa nytt för 450kr. Men nu har jag en "avdragare" tills nästa gång :)

Bystedt

Välkänd medlem
13 dec 2009
142
0
6
Finland
har haft samma problem på min Rev 440 ända tills igår, hade B9ES stift och bytte till BR9ES så funka den klockrent..kanske B9ES stift stör CDIn el. nått?