Sdi 1000

RMK700Woopie

Välkänd medlem
1 jan 2000
732
0
16
39
Kiruna, Käymäjärvi
semidirekt insprutning.. alltså blir det svårare än man tänkt sig!

eller som man ska säga.. den ställer in sig själv så ibland går den fett och ibland går den bra!

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
Ska se över att reedventilerna på avgas sidan öppnar som dom ska, möjlit att jag byter luftfiltret till öppnare model.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Midmappen ser ut att fungera väldigt bra även på havsnivå, dock så ska man väll kasta ett öga på stiften så man inte åker på härdsmälta.

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.885
115
63
Skellefteå
Har senaste mjukvara pga fick byta styr boxen förra året.
Finns det olika program att tanka in?
Jo som jag skrev (länk) så finns det olika mappar (bestyckningar) att välja mellan. Varje mapp har ett artikelnummer. Hör med din åf el likn vilken som sitter i din. Som sagt, rekomenderar midmappen.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Kan det inte vara knacksensorn som spökar, skulle den få utslag så backas väll tändningen och den fetar på med soppa.
Såg någon som fick lägga en packning eller om det var oring mellan toppen och sensorn för att den tjuvgav signal eller liknande.

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
Det står inget om tempmäter i min servicemanual, pga. service manualen är till en -05 och mach z är -05:a men det satt inga tempmätere på 05 orginal utan var typ tillval, även första soppapumpen den under morton var mekanisk typ vevhuspump, men det är el på min och det kom sent 05...

Kan man sätta avgas givaren på olika sätt? den är ju rund.

Min återföreäljare har kontaktat skidoo ang midmap.

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
47
Piteå
m.facebook.com
den ska sitta med den "målade lilla pricken" uppåt, om jag inte minns fel... den är rund ja, men innuti sitter en typ av "fläns" som ska sitta på ett spec sätt.. den flata sidan ska inte gå emot "avgasströmmen"...

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
Har hört mig för lite, så nu ska jag prova o lägga in 07ans map. Beställt ett par uni filter och prova med, stoppar i 8ans stift och 98oktan i soppan.

Fridsjo

Välkänd medlem
16 jan 2008
154
0
6
järfälla
Har nu 07 map, rätt map enligt brp. Öppna filter, testat tempgivaren i avg. Och den fungerar som den ska. Med nya stift fungerar det att köra, men blöddrar på lågvarv. Startar bra när den är varm, men om den kallnar måste stiften bytas. Har bara en givare som jag tror spökar, måste vara knocksensorn.
Finns inte häller några delmedelade i databoxen.