tändstift till mxz 440x -01

dennan

Välkänd medlem
5 mar 2008
168
0
6
33
Edsele
Hej jag undrar vad ni kan rekomendera för stift till mxz 440x -01
har kört på NGK´s BR9EYA men de kanske finns nått som häller bättre :)
MVH Dennan

Xcr 700

Välkänd medlem
18 okt 2009
122
0
6
stockholm
NGK och champion är väl dom mest rekommenderade nåt annat märke vet ja ej som är lika "bra" så att säga, varför undrar du ?

dennan

Välkänd medlem
5 mar 2008
168
0
6
33
Edsele
okej ne undrade bara för 440 brukar ju kunna släcka stift ganska lätt.
ska köpa nya idag så tänkte om nån hade nått bra förslag :)
men jag kanske ska hålla mig till NGK´s BR9EYA. Såg också att de satt BPR5E som reserver i den.Är dom bättre?

Jääpääh

Välkänd medlem
18 sept 2009
644
3
16
Malungsfors
okej ne undrade bara för 440 brukar ju kunna släcka stift ganska lätt.
ska köpa nya idag så tänkte om nån hade nått bra förslag :)
men jag kanske ska hålla mig till NGK´s BR9EYA. Såg också att de satt BPR5E som reserver i den.Är dom bättre?
Jag kör BR9EG Stiften i min 440, Funkar hur bra som hellst! Har Vanliga B9ES som reserv också. Fungerar fint de med!

dennan

Välkänd medlem
5 mar 2008
168
0
6
33
Edsele
Hej har nu ett nytt problem..köpte nya stift BR9EYA han köra två timmar så for ett stift satta dit ett nytt han köra ett tag sen for de med.. Nån som kan veta varför bara samma stift går sönder? det är stiftet på variator sidan om de kan ha nån betydelse

MVH Dennan

Mella_mxz

Ny medlem
12 jan 2010
2
0
1
Jag hade samma problem med min mxz 440, när jag hade fått till det körde jag med BR9ES funkade hur bra som helst. varför den släcker ett stift bara är för att det går 2 gasvajrar,justera och mät så trottlarna öppnar exakt lika mkt vid gaspådrag. Sen är dom känsliga på bestyckningen så prova dig fram till den går rent och ser bra ut på stiften (gyllenbruna)

dennan

Välkänd medlem
5 mar 2008
168
0
6
33
Edsele
Jag hade samma problem med min mxz 440, när jag hade fått till det körde jag med BR9ES funkade hur bra som helst. varför den släcker ett stift bara är för att det går 2 gasvajrar,justera och mät så trottlarna öppnar exakt lika mkt vid gaspådrag. Sen är dom känsliga på bestyckningen så prova dig fram till den går rent och ser bra ut på stiften (gyllenbruna)
Okej tackar! ska kolla de :)

dennan

Välkänd medlem
5 mar 2008
168
0
6
33
Edsele
Hej igen. har nu kollat och dom öppnar lika.Men såg att tomgångs skruven var mkt mer inskruvad på den förgasare som går till cylindern den äter stift på kan de ha nått med de att göra?