Elstart

Vikkee

Välkänd medlem
11 aug 2006
124
0
6
32
Norrbotten
Tjenare, farsan har en formula 670 ss, som han nu tänkte lägga elstart på. Då undrar jag om det är värt att lägga en elstart, och vart man kan hitta en sådan?. Är det ett krångligt och petigt jobb, eller går det lätt enkelt?.

Tacksam för snabba svar, mvh Viktor :)

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
:hmmmm:
Tjenare, farsan har en formula 670 ss, som han nu tänkte lägga elstart på. Då undrar jag om det är värt att lägga en elstart, och vart man kan hitta en sådan?. Är det ett krångligt och petigt jobb, eller går det lätt enkelt?.

Tacksam för snabba svar, mvh Viktor :)

det är ganska lätt jobb.
satt in på min förra året och den funkar.
batt.låda
tändningslås med 3 lägen
Startkrans
kablar till tändningslås och startmotor
relä
samt kabel mellan stator och batteri (+)

det är vad som behövs!

hjälper ju inte mig för nåt annat är fel men roligt att slippa dra sig trött utan är utvilad när man sparkar på skoterjäveln:mad2:

Peter20ghz

Annonsmoderator
Moderator
26 sept 2009
52
0
1
Överhogdal
www.lindbergers.com
Lånar tråden lite.
Skulle detta fungera på alla scotrar, eller fungerar det bara på sagda modell?
Jag har en Arctic cat som jag vill få dit elstart på och letar efter ideér om hur man kan gå till väga. Har du möjligen kopplingsschema eller ritning på ditt jobb?

Mvh
Peter

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
Lånar tråden lite.
Skulle detta fungera på alla scotrar, eller fungerar det bara på sagda modell?
Jag har en Arctic cat som jag vill få dit elstart på och letar efter ideér om hur man kan gå till väga. Har du möjligen kopplingsschema eller ritning på ditt jobb?

Mvh
Peter

Inga ritningar men kopplingschema borde du kunna hitta på forumet nånstans.

Hittar du bara vilket stift på tändningslåset som sluter kretsen samt en pluskabel från statorn så är det superenkelt.

trial and error;)