edgen blöddrar

Christoffer

Välkänd medlem
24 nov 2007
223
5
18
hej! någon som tror sig veta varför edgen min blöddrar en stund efter start? sedan när man ha tagit några fullgasrepor så börjar den gå som den ska .. känns som att den surar ner sig :S byter man tändstift så går den som den ska några dagar men sen börjar blödrandet igen. kan oljeblandaren ge ut för mycket?

Mvh. Christoffer

Christoffer

Välkänd medlem
24 nov 2007
223
5
18
nej den blöddrar även när motorn är varm .. först när man har pinat maskin en stund så börjar den gå som den ska.

marre: Nålventilerna?

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
nej den blöddrar även när motorn är varm .. först när man har pinat maskin en stund så börjar den gå som den ska.

Kan vara hål i avgasventils membranen.. Kolla om det är blött i hålen på dom.. Där lilla polaris märket sitter.

Christoffer

Välkänd medlem
24 nov 2007
223
5
18
kollande och hittade ett hål i vänstra avgasportsmembranet. Men tror ni att den blöddrar på grund av detta?

Tack för svaren !

Marre

Välkänd medlem
14 okt 2007
286
1
16
Boden

mm om nålventilen (sitter i anslutning till flotören) inte håller tätt så flödar förgasarn och fyller vevhuset med soppa när skotern står still. Så är det på min, måste stänga av soppakranen om den ska stå ett tag annars går den som en råtta tills man har brännt ur all extra soppa.

Christoffer

Välkänd medlem
24 nov 2007
223
5
18
jomen den går inte dåligt när den stått ca en 1/2 - 1 timme efter körning. bara när den stått över natten t.ex. se upp med flödande förgasare. kamraten krökte vevstaken i sin fusion pga det!

Marre

Välkänd medlem
14 okt 2007
286
1
16
Boden
jomen den går inte dåligt när den stått ca en 1/2 - 1 timme efter körning. bara när den stått över natten t.ex. se upp med flödande förgasare. kamraten krökte vevstaken i sin fusion pga det!

Precis så är det på min oxå, över natten funkar då är det inget problem. Men säg att den står en vecka då känns det som att hela vevuset är fullt i soppa om jag inte stänger kranen, går även tyngre att dra i snöret och går bluddrigt tills man har fått gasa ur den. Jag ska ta med gasarna till åf och be dom kolla ventilerna. Hade bara tänkt köpa nya på chans men dom var dyra som f-n då det var ett kit inkl flottör.