Tidernas största idiot!!! (TV-nyheterna 20/12 -09 kl:19.10)

20 okt 2009
48
0
1
Imorgon ska jag in på byn och härja och sedan när jag blir stoppad ska jag hänvisa till den ytterst (o)intiligenta mannen på tv4 nyheterna. :p
 

steffemelloydn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.347
1
16
Piteå
Imorgon ska jag in på byn och härja och sedan när jag blir stoppad ska jag hänvisa till den ytterst intiligenta mannen på tv4 nyheterna. :p
Men risken/chansen att du ska träffa på en polis i Pajala är väl minimal.:) Se till att ha med tankkortet för du lär väl få härja på i flera timmar innan farbror blå hinner dit...
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Imorgon ska jag in på byn och härja och sedan när jag blir stoppad ska jag hänvisa till den ytterst (o)intiligenta mannen på tv4 nyheterna. :p
:biggrin1::biggrin1:
Jo, han måste nog minst vara JK för att polisen ska backa, är han påläst som en polisman bör vara så hänvisar han till Kommunens regler samt terrängkörningsförordningen, iofs finns det nog kommuner som inte reglerat detta.

Annars kul, har alltid velat ha snökaos a la Skåne häruppe så det skulle varit moraliskt legalt att ta skotern på stan, men någon gång skall det väl hända:heh:
 
20 okt 2009
48
0
1
Men risken/chansen att du ska träffa på en polis i Pajala är väl minimal.:) Se till att ha med tankkortet för du lär väl få härja på i flera timmar innan farbror blå hinner dit...
Haha, jo, risken är nog stor att det kan bli en dyr dag på bensin kontot. :bigsmile:
 

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Seriös kille som köper en splirrans Rush för att åka på cykelvägarna...not!
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Hahahah! Givetvis ett fejkat nyhetsinslag!! :amuse:
Kom upp till Luleå när vi har lite mer snö här, ska ni få se skotrar framföras på gatorna i princip dagligen. :heh: Skillnaden är att här är det verklighet o inte fejk. :mad:
 

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
Men risken/chansen att du ska träffa på en polis i Pajala är väl minimal.:) Se till att ha med tankkortet för du lär väl få härja på i flera timmar innan farbror blå hinner dit...
Nu är det ju inte så att det är polisen som skapar debatten mot skotrars vara eller icke vara......Eller hur!!!
om den handfulla skaran med idioter skulle hålla sig till dom regler som är satta istället för att köra omkring på gator så slipper dom som sköter sig fler inskränkningar på skotrar pga av dessa puckon.
 

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Stockholm saknar vad jag vet "allmänt skoterförbud".

En av oss blev stoppad i sthlm för några år sedan, och efter 45min medgav polisen efter en del ringande, att det inte var olagligt.
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Stockholm saknar vad jag vet "allmänt skoterförbud".

En av oss blev stoppad i sthlm för några år sedan, och efter 45min medgav polisen efter en del ringande, att det inte var olagligt.
Trots att man inte skall vara rädd för att synas eller ta debatt så är det rätt onödigt även om man vet om att det inte är allmänt skoterförbud i vissa städer utanför normala skoteregioner.

Egentligen handlar det om "respekt" för lagar och förordningar och mellan varandra och vad det syftar till långsiktigt i rättsstaten.
Även måste det erkännas att det finns saker som behöver utmanas då och då , typ Silbersky´s senaste uttalande att en rättstat "har råd att frikänna en mördare någon gång då och då"
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Läste en artikel i lokaltidningen som ja tyckt var rätt dum.
Hur tänker man om man gör nått sånt?

Snöskoter på släp - bakom släpet

FALUN
Polisen i Falun fick rapport om en bilist som hade en snöskoter på släp, bakom släpvagnen som var kopplat till bilen!

Bilförarens förklaring till polispatrullen som stoppade honom var att han inte lyckats få upp snöskotern på släpvagnen och därför knöt fast den bakom släpvagnen i stället. Han skulle transportera snöskotern till Västmanland.

Ingen bra idé tyckte polispatrullen som skrev rapport på händelsen med rubriken vårdslöshet i trafik.
 

VändhjuletFTW

Välkänd medlem
20 mar 2008
648
1
16
Malå
Läste en artikel i lokaltidningen som ja tyckt var rätt dum.
Hur tänker man om man gör nått sånt?

Snöskoter på släp - bakom släpet

FALUN
Polisen i Falun fick rapport om en bilist som hade en snöskoter på släp, bakom släpvagnen som var kopplat till bilen!

Bilförarens förklaring till polispatrullen som stoppade honom var att han inte lyckats få upp snöskotern på släpvagnen och därför knöt fast den bakom släpvagnen i stället. Han skulle transportera snöskotern till Västmanland.

Ingen bra idé tyckte polispatrullen som skrev rapport på händelsen med rubriken vårdslöshet i trafik.
Jävulskt intelligent :blink:
 

this_is_me

Välkänd medlem
17 sept 2009
172
0
6
Bygdeå
"-får man köra en sån här i stan??"
"javisst, det är terränglagen som gäller då, snötäckt mark så får man åka med terängfordon"

haha vilken jävla idiot... kanske är så att det inte finns ngt allmänt skoterförbud i stockhom men den får fortfarande inte framföras på allmän väg.