Nya funktioner och ändringar i forumet!

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
För mig gick det riktigt segt just efter bytet men de var bara i nån dag. Är skit länge sen det var segt för mig. Flyter på bra.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Har varit segt för mig ikväll, men har lättat upp sista halvtimmen... Nu känns det bättre.

E

ejwbegysv

Gammal server P4 1,8ghz
Ny server Xenon Quad core 2,93ghz

Så nej den nya är racesoppa jämfört med den gamla, tyvärr är det som jag har sagt tidigare problem med ett java-serverlets som vi jobbar på att lösa... Detta gör att vissa tjänster hänger sig ibland, bla hände det idag vid 21:00.

Lite status från databasservern :
"You have 31 out of 42497637 that take longer than 10 sec. to complete"

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
56
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Lite status från databasservern :
"You have 31 out of 42497637 that take longer than 10 sec. to complete"
Kanske att DB går snabbt, men hur är det med anropen från klientsidan, dvs får PHP-skripten vänta innan DB-anrop sker.
Ex. knas med DNS eller liknande som gör att anrop mot DB först sker efter timeout mot DNSuppslagning har skett då något pekar fel i DNS.

(Chansning igen, har inte en susning om hur ni satt upp systemet)

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Bara jag som inte haft problem med seghet sedan serverbytet..? Tänkte isf kanske problemet ligger hos användarna inte hos Snowmobile?

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
Jag kör inte från samma dator hela tiden, många olika datorer från olika internetleverantörer.

Snabbt på dagen men segt som tjära på kvällen.
Likadant här med, olika datorer, operativsystem osv.

Kan tillägga att det tog ca 30sek att få upp "svara på ämne" sida nu...
Förut small det bara till. :afraid:

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Detta forum kräver att du väntar 10 sekunder mellan sökningar. Var vänlig och försök igen om 2976 sekunder.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
"blabla minst 10 sekunder mellan sökningarna, försök igen om 1962 sekunder"

Går inte skicka pm heller...

???:smash:

Edit: *edvin hann före...*

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nu buggar det så där för mig också. Måste vänta 30min för att se nya inlägg och 30min för att få skicka ett PM :S

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Nu har det ju blivit värre... Helt nere flera timmar varje kväll, inte bara segt... Hoppas ni får ordning på servern snart.

Man blir ju lite less, finns ju inget att göra då forumet är nere... :blink1:

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Igår kväll var det jätteproblem att komma in.

Man hade ju abstinens hela kvällen ;)

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
Nu har det ju blivit värre... Helt nere flera timmar varje kväll, inte bara segt... Hoppas ni får ordning på servern snart.

Man blir ju lite less, finns ju inget att göra då forumet är nere... :blink1:
Det där börjar vara rätt irriterande. Känns hemskt att berätta att man reggat sig på ett annat forum nu.
Blir det ingen ordning på de här forumet snart så får det vara, de andra funkar ju iaf...

Känns dock tråkigt då det här är ett bra forum annars. Men ALLDELES för segt och ostabilt nu! :tsk:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Det där börjar vara rätt irriterande. Känns hemskt att berätta att man reggat sig på ett annat forum nu.
Blir det ingen ordning på de här forumet snart så får det vara, de andra funkar ju iaf...

Känns dock tråkigt då det här är ett bra forum annars. Men ALLDELES för segt och ostabilt nu! :tsk:
Jag blev också otrogen igår...

Men jag förstår att detta är en fantastisk tjänst som är gratis, så man får väl ha lite överseende med dom tekniska problemen. Men problemen kan nog inte fortgå hur länge som helst, då hinner folk byta kvällsnöje. :mmph: