ang. fetta in vev lager på 2001 årsmodell

Status
Stängd för vidare inlägg.

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Fortfarande så är det skillnad på motor och MOTOR.

Melmaq har en 05 800_HO_
Jag har en 800_HO_
TS har en 600 _EJ HO_

Man kan som sagt kolla upp, men jag hade absolut inte slösat 4 timmar på nått som ändå kommer låta "åfan, de var ju fett kvar"

/F

Återfallet

Välkänd medlem
6 sept 2008
828
1
16
62
kiruna
Meeen, poängen är ju att åtminstone jag inte skulle råda nån att skita i att kolla upp fettet, tiden och pengarna som ryker ifall ett lager rasar överstiger med råge 3-4 timmar plus en packnings sats och en tub fett... sen om jag själv skiter i att kolla min motor trots det jag vet är en annan sak! :boring:

Reppa

Välkänd medlem
2 dec 2007
200
0
16
Mbgt
Det spelar ingen roll om det är H.O eller inte H.O.

Det är samma vev på dom!

Ta upp å kolla fettet, det är precis likadant oavsett vad det är för serie III motor.

lyssna inte på fredrik, han svamlar bara här :)

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Samma vev svar ja! samma packbox? SVAR NEJ!! Där är felet! Boxen smulas, fettet äts upp på HO motorerna OM dom inte är bytta.. men som sagt...orkar inte sitta å lära upp folk hela tiden!

Gör som ni vill, jag håller på min sak... jag har varit med längre än vissa andra så jag vet vad jag pratar om.

Jag vet ändå hur de kommer bli.. personen öppnar å säger "åfan, de är ju fett kvar"

TS gör som han vill... vill han öppna, absolut gör det, men som sagt "åfan, de är ju fett kvar"

Känner mig färdig här, PM för mera diskussion.

/F

N

N_w

Jag är så less att försöka övertyga folk om detta nu. Jag kan väl egentligen skita i om era motorer rasar men nu gör jag inte det för att jag vill att andra tipsar mig om problem.

Det tar 3-4 timmar att kolla upp detta och fetta om. Antingen gör ni det själv, tar hjälp av kompis el likn eller pyntar upp till verkstad för att göra det. Fattar inte hur ni kan sova på nätterna om ni sett melmaqs förra motor och inte kollar upp era egna. Men som sagt det är ju era problem och inte min motor som rasar lagom till påsk....

Sorry, sa att detta gällde 500-800cc. Glömde ju 440. Speciellt om man har en 03a ska man lös med variatorn och kolla för den har inget lock som håller packboxen på plats på pto-sidan.
alltså kan man ta upp vid variator sidan lagret som sitter där? alltså så man slipper ta bort vev å sådant de är så mycket jobb och snart vinter:/ /mvh Jonatan

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Samma vev svar ja! samma packbox? SVAR NEJ!! Där är felet! Boxen smulas, fettet äts upp på HO motorerna OM dom inte är bytta.. men som sagt...orkar inte sitta å lära upp folk hela tiden!

/F
varken samma vev eller packbox, men däremot lika;) på ho motor eller inte.....oavsett om det är årsmodell -01 eller -03 däremot är det annat atrtikelnummer på packboxen from. -04 om den är bättre eller sämre har jag ingen aning om.

Mange_P

Välkänd medlem
26 dec 2008
400
2
16
Luleå
Jag har varit med och öppnat 4 plus att en kompis öppnat sin och ingen av dom hade tillfredställande fettmängt. 3av dom hade tryckt ut från båda sidor och 2 på ena sidan. Men ni gör ju som ni vill med era motorer.

700 -01
600 -03
600 -03
800 -05
800 -06 el 07

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
2stroke vet vad han pratar om, så läs hans olika inlägg om vevaxlarna som finns i forumet.
:eek: *Rodnar* :eek:

däremot är det annat artikelnummer på packboxen from. -04 om den är bättre eller sämre har jag ingen aning om.
Den moddade & bättre PTO packboxen kom from 2004--> då även skyddet för packboxen introducerades.
Om jag inte minns helt fel ersätter den även de tidigare packboxarna fullt ut på PTO sidan vid renovering.

Slutligen vill jag även påpeka att 600 HO & 700 motorn delar samma botten del vilket gör att allt passar dem emellan.

.

N

N_w

halllåj, alla skoter åkare!, jag tycker jag fått nog med svar nu, så sluta skriva ni tjaffsar ju mest bara. jag vill låsa den och ingen fler behöver skriva tack:)

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
:eek: *Rodnar* :eek:

Den moddade & bättre PTO packboxen kom from 2004--> då även skyddet för packboxen introducerades.
Om jag inte minns helt fel ersätter den även de tidigare packboxarna fullt ut på PTO sidan vid renovering.

Slutligen vill jag även påpeka att 600 HO & 700 motorn delar samma botten del vilket gör att allt passar dem emellan.

.
Skydddet för packboxen sitter på endel 03: or

N

N_w

Jag kanske inte var nog tydlig förra gången så jag säger det igen.. jag vill inte att någon ska skriva något i denna tråden mera! Det har spårat ur!! RESPEKTERA! TACK!

B

Biosteel

Jag kanske inte var nog tydlig förra gången så jag säger det igen.. jag vill inte att någon ska skriva något i denna tråden mera! Det har spårat ur!! RESPEKTERA! TACK!
hur kan det ha spårat ur då dom fortfarande sitter på topicen ?? det kanske kommer nått vettigt ur diskussionen ??

alla gånger då jag ha sett 2storke med i en diskussion så har det kommit ut mycket bra inlägg med matnyttig information/tips/osv.

detta kanske inte tillförde topicen nånting men visar ändå att det är ett ämne som bör diskuteras. Det verkar fortfarande finns delade meningar om Serie III problemen och till vilka modeller dom tillhör mm.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.