handtagsvärmare bytes

N

N_w

tjaaa, ett av handtags värmaren elementet är sönder å jag har tagit bort de men då de 3 kablarna som går från elementen-genomstyret till en box där typ alla kablar från styret är i hop satt ni får en (bild) nu till de knepiga hur ska jag kunna lossa de här 3 stick kontakterna har försökt slita men de går inte? finns de ngn metod? jag har öppnat upp ''locken'' på sidan men det gick inte ändå... har nämligen beställt original från finland! så har ingen lust att löda osv.. TACK FÖR HJÄLPANDE SVAR :)

Mvh Jonatan:beer:

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.291
86
48
Övik
Visst går alla kablar till en större kontakt, typ 12-pin eller så? Om du kollar på stiften så ser du att på någon av sidorna är det en "hulling" i själva stiftet. Ta då nåt smalt och spetsigt, typ en synål eller så och bänd in den och dra ut stiften. Inte så lätt, men kollar man noga förstår man principen och kan få pula på en stund.

Last edited:
N

N_w

Visst går alla kablar till en större kontakt, typ 12-pin eller så? Om du kollar på stiften så ser du att på någon av sidorna är det en "hulling" i själva stiftet. Ta då nåt smalt och spetsigt, typ en synål eller så och bänd in den och dra ut stiften. Inte så lätt, men kollar man nog förstår man principen och kan få pula på en stund.

började ana ngt liknande ska testa ska kolla med förstoringsglas:) tack så mkt!

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
de är exakt så de är:) bara sticka in nå smalt å tryck till hullingen..sen drar du bara ut stiftet..du bör ju ha stift på nya värmarna så kolla på dom:)

N

N_w

de är exakt så de är:) bara sticka in nå smalt å tryck till hullingen..sen drar du bara ut stiftet..du bör ju ha stift på nya värmarna så kolla på dom:)

okej:) har nämligen inte fått dem än:) TACK!