Vad är det här för "hål" ? Pro x2 800

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Hej ! såg att det hade bliivit en liten fläck under skotern på garage golvet, sen såg jag att det kom ur 2 hål under, alltså inte från kylarn utan 2 hål mellan "svettsningarna" kan man säga, har lyft ur motorn för ca lite mer än en vecka sen och då råkade jag söla lite glykol i motorutrymmet, så min fråga vart kommer dom där "Hålen" ifrån ? under motorn ? motorn sitter på motornplattan nu dock löst...:ciao:

obs : inge gissningar nu tack:laugh:

tror själv att det är nå glykol på insidan buken som ligger och lurar, men vill hör amed er först

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
nu kan jag tyvärr inte se din bild, men det finns dräneringshål i buken där eventuellt spill och is/vatten ska rinna ut.. Misstänker att det är där som din spillda glykol har runnit ut.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Ser ju ut som glykol, har du smakat på det?
Smaka på glykol ?:boring:

nu kan jag tyvärr inte se din bild, men det finns dräneringshål i buken där eventuellt spill och is/vatten ska rinna ut.. Misstänker att det är där som din spillda glykol har runnit ut.
Jo, tror det med, men vill bara vara på den säkra sidan,. för inte fan sitter de nån kylare under buken :O
:argh:

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Smaka på glykol ?:boring:

Jo, tror det med, men vill bara vara på den säkra sidan,. för inte fan sitter de nån kylare under buken :O
:argh:

du kan dutta fingret i de.sen sätta på tungan..då ska de smaka sött..spotta ut fort som fan dock..

de är garranterat dreneringshål. nej de sitter ingen kylare där..den skulle vara sönder på nolltid då=)
ett enkelt sätt å se detta är att ta typ en kanna vatten.. häll under motorn.då ska de börja pissa där.VIPPS så har du konstatera de

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
du kan dutta fingret i de.sen sätta på tungan..då ska de smaka sött..spotta ut fort som fan dock..

de är garranterat dreneringshål. nej de sitter ingen kylare där..den skulle vara sönder på nolltid då=)
ett enkelt sätt å se detta är att ta typ en kanna vatten.. häll under motorn.då ska de börja pissa där.VIPPS så har du konstatera de
Jo är nästan garanterad att de är de, för jag råka spilla lite glykol i motor utrymmet ! tack för den lilla hjälpen på denna onödiga fråga:laugh: