Var finns delar till V-max 500 -94??

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Har tittat på alla sidor jag vet utan att hitta nått. Nån måste väl sälja delar till v-max?

Kolvar, packningar och allt annat. Var hittar jag?

Mvh Patrik

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Är ju bara v-max 500 från 97-01. Men jag söker till -94:a. Kan det va så det är samma?

mvh patrik

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Prova på Yamaha, hett tips.

Bra svar, om det inte vore så att detta är ett forum där själva tanken är att folk ska dela med sig av kunskper och erfarenheter. Kanske ett svar att lämna när tråden är gammal och jag börja låta desperat.

Mvh patrik

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Kollat där ---> http://www.garage24.se ??

Hur går det med den? Såg att den låg i bitar i garaget!! :aetsch:
Hehe, typ i en miljon delar. Såg du kolven som det var ristat en etta på?

Hitta kolvar på den sidan men blivit varnad för Kimpex :(. Men har pratat med yamaha här i stan och även i deras kataloger är det inte lätt att hitta. Så dom ska söka och återkomma. Annars gåre bara fint med den :)

Och om inget händer så är även en boggie från en SRX på väg snart :)

Söker nya packningar och kolvar "bartolomeus" men tanken va god.

Mvh patrik

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Hehe, typ i en miljon delar. Såg du kolven som det var ristat en etta på?

Hitta kolvar på den sidan men blivit varnad för Kimpex :(. Men har pratat med yamaha här i stan och även i deras kataloger är det inte lätt att hitta. Så dom ska söka och återkomma. Annars gåre bara fint med den :)

Och om inget händer så är även en boggie från en SRX på väg snart :)

Söker nya packningar och kolvar "bartolomeus" men tanken va god.

Mvh patrik
Hehe, nä de missa ja!! Kimpex ja, endel säger si å endel säger så!! Svårt att veta när man aldrig har provat själv!!

Kolla in stenmarks då http://www.stenmarksmaskin.se/ dom har ju åt yamaha åxå. Smidda kolvar eller gjutna!! Dom gjutna är tydligen Snopro!!

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
42
Roknäs
Bra svar, om det inte vore så att detta är ett forum där själva tanken är att folk ska dela med sig av kunskper och erfarenheter. Kanske ett svar att lämna när tråden är gammal och jag börja låta desperat.

Mvh patrik
Japp, det är ett bra svar därför att jag vet att dom säljer grejer till din skoter.

PakerT

Välkänd medlem
14 feb 2009
266
0
16
Lycksele
Yamaha här i stan har nu beställt åt mig. Dom tar från Duells så det blir Snoprokolvar. Just över 1800:- för komplett packningssats och kolvar tycker ja var bra :)

När jag hämtar ut delarna ska jag fråga varför jag själv inte hittat till v-max 500 -94. För tittar man tex på duells.se så hittar man inget som ska passa just till den.

Mvh patrik

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
42
Roknäs
Yamaha här i stan har nu beställt åt mig. Dom tar från Duells så det blir Snoprokolvar. Just över 1800:- för komplett packningssats och kolvar tycker ja var bra :)

När jag hämtar ut delarna ska jag fråga varför jag själv inte hittat till v-max 500 -94. För tittar man tex på duells.se så hittar man inget som ska passa just till den.

Mvh patrik
Och ursäkten kommer när då? :)