MXZ X 600sdi 2008

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Hämtat min MXZ'a nu.
Snygg maskin, liiite sugen på vintern är man :)

Utrustad med vita pp skidor, vita handguards och drag. Blir en styrhöjjare med, men de hade inga hemma för tillfället.
Trevliga killar på motorbolaget, förklarade alla funktioner och uppdateringar ingående och tog sig verkligen tid med kunden. Fick en gratis extrarem också.

snöa nu !

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
här ser ni vad jag har gjort till min XP. jag vill inte ha på mig en ryggsäck hela tiden så då gjorde jag denna pakethållare. Får med mig en väska och en soppa dunk. eller en större väska för dunk behöver man aldrig när man kör xp sdi;) hehe......
http://www.snowmobile.se/forum/showthread.php?t=25916&highlight=paketh%E5llare+xp

tyckte de blev ruskigt bra! har kört ca 200 mil nu och inte nåt som har gått sönder.. det var även en kompis som man kan kalla drummel som satt sig på alu-stängerna så jag trodde dem skulle böja sig men icke det höll hur bra som helst!

det känns inte så bra att sätta en väska med en ståltermos rätt mot kylaren när man far runt och hoppar..

Red

Medlem
30 aug 2009
24
0
1
Umeå
När jag åkte hem från jobbet idag mötte jag en bil med en ny sån på släpet. Han körde i riktning från Motorbolaget, hade garanterat nyss hämtat ut den. Borde vara en 50 st iallafall som dom krängt iväg. Och jag la beslag på en.:cool:

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Ni andra som köpt de här maskinerna, fick/tog ni med orginalskidorna?

Eftersom de uppgraderar alla med PP-skidor borde de ha en drös med originalskidor om folk inte tar med dem eller hur?

Jag tänkte fråga motorbolaget om jag kan få med gamm'skidorna från min maskin.
Har en packkälke de skulle passa fint på :)

this_is_me

Välkänd medlem
17 sept 2009
172
0
6
Bygdeå
va o hämta min hos motorbolaget förr förra veckan, och tog då orginal skidorna och orginal mattan med, skadar ju inte att ta det o ha som extra eller att kränga lite senare. :D
det dom fick behålla va orginal drevet och tutan, och den här plast grejen till variatorn.
PS grymt trevlig personal, tycker jag iaf DS

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
va o hämta min hos motorbolaget förr förra veckan, och tog då orginal skidorna och orginal mattan med, skadar ju inte att ta det o ha som extra eller att kränga lite senare. :D
det dom fick behålla va orginal drevet och tutan, och den här plast grejen till variatorn.
PS grymt trevlig personal, tycker jag iaf DS

Tuta?! :afraid:

Simonrenberg

Aktiv medlem
16 mar 2009
74
0
6
Sundsvall
Ni andra som köpt de här maskinerna, fick/tog ni med orginalskidorna?

Eftersom de uppgraderar alla med PP-skidor borde de ha en drös med originalskidor om folk inte tar med dem eller hur?

Jag tänkte fråga motorbolaget om jag kan få med gamm'skidorna från min maskin.
Har en packkälke de skulle passa fint på :)
Jag valde, SLP,drag+båge,44matta,nerdrevning,styrhöjare,lila/lila fjäder i sekundären.

Tog med alla originaldelarna. skidor,drev,matta,höjare,fjäder, ja allt.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
en eloge till motorbolaget! trevliga att göra affärer med! kommer nog bli fler gånger fast de e en bit att åka men lätt värt det!

motorhuset har inte alls samma kundmottagning!

motorbolaget i umeå:beer:

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Premiärat min skoter nu och har en fundering... "low oil" varning trots att jag har exakt halv tank med olja? Finns nån enkel fix (peta på nån givare) för det är irriterande att den piper och varnar.
Vill inte in på garantiservice efter 3km körning! :eviltongue:

I alla fall. För en som endast ägt en 550f är den här rena ***** kanonskottet...Väntar på mer snö!

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ja du min e också lite sen den varnar jävligt tidigt men det piper inte och *****s så för mig lampan kan blinka till och så...

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Alltså jag har exakt halva oljebehållaren, 50% kvar och den piper varannan minut och visar "Low oil" på digitala displayen. Känns som skotern kommer pipa hela vintern om man inte ständigt toppar upp så behållaren är full jämt.

Hjälp?

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
Alltså jag har exakt halva oljebehållaren, 50% kvar och den piper varannan minut och visar "Low oil" på digitala displayen. Känns som skotern kommer pipa hela vintern om man inte ständigt toppar upp så behållaren är full jämt.

Hjälp?
Jag fyller min full efter varje körning.