Oljevolym

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Hur får jag reda på det då?
Är väl bara och kolla hur mycket soppa man tankar i gemförelse med hur mycket olja man fyller på?

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
det är ju bara tanka fullt med bränsle / olja sen fara ut på en lång tur på 10mil då se du ju sen när du tankar fullt vad den tagit :)

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Haha ja jag vet :)
Har inget vettigt att mäta oljan med och har inte tid att köpa nåt nu. Har fyllt på fullt i oljetanken nu.. Sen köra tills det nästan är slut på olja. För då vet jag ju hur mycket soppa jag tankat. Dock vet jag inte hur mycket olja det är i från början.
Att räkna fram procentsatser har jag inga som helst problem med. Var bara lite nyfiken på hur mycket den rymmer.. Ingen som vet?

D

Draken

Den rymmer 2.5liter och det är åt helvete för lite när dom tar drygt 4% från fabrik. :mad:

4liters oljetank skulle vara ett krav! Alternativt att dom lär sig justera in skotrarna innan dom släpps,fast dom vill väl sälja dubbelt så mycket olja för att få in pengar på nå.:eviltongue:

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Den rymmer 2.5liter och det är åt helvete för lite när dom tar drygt 4% från fabrik. :mad:

4liters oljetank skulle vara ett krav! Alternativt att dom lär sig justera in skotrarna innan dom släpps,fast dom vill väl sälja dubbelt så mycket olja för att få in pengar på nå.:eviltongue:
Tack, precis det svaret jag ville ha.
Drar dom så mycket? Tyckte det rykte lite väl mycket när jag åker. Får be dom fixa det på servicen om nån vecka.
Men det kanske behövs 4% första milen? Min har ju passerat 100mil nu så då borde det ju vara på tiden att justera ner.. :)

Goeran

Välkänd medlem
11 okt 2008
166
0
16
Ja jag vet inte men det är vad det står i papperna som följde med skotern. Jag har inte mätt upp volymen själv. Men har fyllt ca 2liter å då såg det inte ut att bara vara en halvliter kvar. Men oljeförbrukningen är ju på tok för hög igen 2t mår bra av för mycket 2t olja. håller på att skruva ner min lite åt gången för att tillslut hammna å 2%
men det är ju så in i h.....e trångt där...

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Goeran hur mycket för mycket tar din 800? Jag har inte mätt min nu men verkar inte ta nå väldigt mycket tycker jag.....

R0xic

Välkänd medlem
10 apr 2009
382
0
16
Vännäs

Ehrm? Dom drar mkt olja för dom är splitt nya! Morsans Shift 600 Hade blårök men efter några mil blire bättre

Goeran

Välkänd medlem
11 okt 2008
166
0
16
Min tog ca 5% på tok för mycket.
Skruvar ner den lite itaget ger mej inte tills jag är nere på ca 2%.
Synd bara att det är så ini vassen svårt att komma åt bara