Skillnad Phazer FX-07, RTX-08, RTX-09

Erik_Li

Aktiv medlem
11 jan 2005
60
0
6
Luleå
Undrar vilka förändringar Yamaha har gjort mellan årsmodellerna på Phazern. Är el-fläkten som vissa verkar ha fått som serviceåtgärd på 07orna std. på -08 eller är det löst på annat sätt eller inte alls? Att servicemeddelandena på -07orna i övrigt är åtgärdade förutsätter jag.

Last edited:

asyvan

Välkänd medlem
3 feb 2009
160
0
6
Matfors
Undrar vilka förändringar Yamaha har gjort mellan årsmodellerna på Phazern. Är el-fläkten som vissa verkar ha fått som serviceåtgärd på 07orna std. på -08 eller är det löst på annat sätt eller inte alls? Att servicemeddelandena på -07orna i övrigt är åtgärdade förutsätter jag.
Några saker jag vet är:
08 kom Fox Float dämpare fram på RTX
09 har inte öppet i tunneln upp till dämparen

marcus lindström

Välkänd medlem
5 mar 2007
122
0
6
Skellefteå
Vad jag har förstått så är fläkten standard från 08:a. Och det är tur det för 07:an jag hade ville gärna gå varm. 08:an har klagat nån gång med men då ska man vara riktigt stygg på gasen för att den ska göra det.

I övrigt så är det väl fox float som är den stora skillnaden från 07 till 08. Boggien ska även vara bättre men jag vet inte riktigt vad som är skillnaden. Enligt en återförsäljare jag pratat mycket med så kan man inte riktigt jämföra 07:an och 08:an...men jag vet inte exakt vad han menar. 08:an känns dock mer välbyggd tycker jag.

matte.s

Välkänd medlem
29 aug 2008
134
0
6
Östersund
Vilka vikter menar du? Varitorvikter eller vikt på skoter?
Variatorvikter. Tänkte skriva det, men tänkte att alla borde nog fatta om jag skrev "vikter".
Och som Bizz3 skriver så säger man ju inte vikter till en vikt på skotern :)