pipa sdi?

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
hur är de att slänga på pipa och burk på en 600 sdi? har hört en del bränner avgastempsensorn eller vad som sitter på slutburken?
och finns de uttag på slutburkar som är gjord för en 600 sdi till sensorn?
hur gör man med "insprutet" justerar de sig själv med blandning? för en förgasar skoter måste man ju bestycka om...

mer frågor i samma..
min skoter e helt original nu och till nästa vinter ska jag sätta på 44 matta dreva ner 3 kugg sen funderar jag på variatorerna!? vad ska jag gör med dem? kan bara byta helix till nåt annat så den blir roligare eller bara fjädrar eller bara vikta om eller ska man va tvungen att punga ut med ungefär 3500 kr till? e de värt de?

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
39
kiruna
för det mesta behöver man en boondocker till det för att det ska fungera.
men kan funka utan att köpa en boondocker.

(dock är det VÄLDIGT sällan det funkar utan.)
alltid bra med boondocker också då får du exakt som det ska vara om man förstår sig på boondockern.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
för det mesta behöver man en boondocker till det för att det ska fungera.
men kan funka utan att köpa en boondocker.

(dock är det VÄLDIGT sällan det funkar utan.)
alltid bra med boondocker också då får du exakt som det ska vara om man förstår sig på boondockern.

boondockern behövs väl inte med bara burk?

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
mer frågor i samma..
min skoter e helt original nu och till nästa vinter ska jag sätta på 44 matta dreva ner 3 kugg sen funderar jag på variatorerna!? vad ska jag gör med dem? kan bara byta helix till nåt annat så den blir roligare eller bara fjädrar eller bara vikta om eller ska man va tvungen att punga ut med ungefär 3500 kr till? e de värt de?

nån som har åsikter eller ideér??

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
39
kiruna
köp ett v-kit till maskinen och köp ingen slutburk det råder jag dig att skippa.
om du ska göra det ska du köpa en med tillhörande pipa

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Funderar på pipa nästa säsong, finns det någon som man INTE behöver boondocker box till?
Om inte annat, vad kostar en?

Och en sak till: Hur mycket skiljer ljudet mellan pipa/slutburk/vanlig slutburk?

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jaha ok men ett v-kitt då blir de väl cudney? sen 44 matta och nerdrevning 3 kugg hur blir maskinen dså tro? rapp och rolig som fan?

om jag ska ha slutburk så vill jag ha pipa till den också men om de inte finns nån pipa som man inte behöver boondocker till så skippar jag den ideén!

6

600xrs

Jag skulle satsa på Dynamo Joe kitt istället för Cudney.
Du har iof en XP och jag en REV, men med 44mm matta och 2 kugg mindre så är den rolig i snön, på med v-kitt så är den ännu roligare :)

Akta er för att montera slutburkar, om givaren hamnar i isoleringen så tror boxen att motorn går kall och ger mindre soppa. Vilket resulterar i att motorn går snålt och den skär ihop förr eller senare. Det finns burkar med färdigt hål för givaren, men jag skulle tänka efter två gånger innan jag monterade en burk.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
blir ingen pipa eller burk!

men 44 matta och nerdrevning och v-kit vill ju åka rulle;)

varför viker boggien ihop sig så konstigt på xpn? den ställer sig aldrig rakt upp! men man kan segla med skidorna 4 dm från marken i oändlighet! konstigt:hmmmm2:

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Hur blir det om man sätter pipa fast behåller originalburken, måste jag har boondockerbox i alla fall?

Fredriksson

Välkänd medlem
13 apr 2008
362
0
16
Nordmaling
Jag har haft fler 600 sdi än den jag kör nu och alltid haft grå-svarta stift och ett blöddrande mellanregister. Nu åker jag med lättviktsburk sedan några veckor och har gyllenbruna stift, ett rent mellanregister och ruggit klipp på topp. Det känns och hörs att den trivs. En väl avstämd slutburk är inte fel. Avgaserna ska ut!

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Blir nog svårt att få den att resa ganska högt, min lyfter kanske 4-5dm över marken.
Vet inte hur det är med XP :/

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Blir nog svårt att få den att resa ganska högt, min lyfter kanske 4-5dm över marken.
Vet inte hur det är med XP :/
jag hade en renegade rev 800 -06 den gick på rullen rak lång och helt original!!!:rock: saknar den ibland snyft:argh:
hoppas att xp ska va rätt upp med 44 matta nerdrevning och v-kitt!

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
jag hade en renegade rev 800 -06 den gick på rullen rak lång och helt original!!!:rock: saknar den ibland snyft:argh:
hoppas att xp ska va rätt upp med 44 matta nerdrevning och v-kitt!
Det är där felet ligger, med en 800 hade den nog stått raklång.
Men motorstyrkan saknas!

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Det är där felet ligger, med en 800 hade den nog stått raklång.
Men motorstyrkan saknas!
de tror jag absolut inte kolla på iq rr och enduro 600 -01a fan de finns ju hur många 600or som går på rulle så de har inte med effekten att göra! möjlgt vis för kopplad boggie klen matta!