Varvmätaren -död

6

600xrs

Nu behöver jag hjälp av er gossar :)
Idag när vi var ute och körde så slocknade varvmätaren bara mitt i allt (eller ja, jag såg inte när den dog).

Vid uppstart så vibbrerar nålen lite och går upp till 500rpm - 1000rpm för att sedan falla ner i botten och stanna där. Instrumentbelysningen funkar inte heller.

Har kollat säkringarna i säkringsboxen, men alla är hela.
Är det så enkelt att mätaren har dött, eller kan jag ha sån tur att det är något mindre enklare fel?

Skotern i fråga är en xrs (sdi) 600 -07

JimpeBoy

Aktiv medlem
27 maj 2006
82
0
6
Brännan
Hade ett liknade fel på min förra vintern och det var så enkelt som klapp i en kontakt. Så mitt tips är att lyft på huven och dra och slita i alla kablar och se om det blir någon skillnad.

6

600xrs

Hade ett liknade fel på min förra vintern och det var så enkelt som klapp i en kontakt. Så mitt tips är att lyft på huven och dra och slita i alla kablar och se om det blir någon skillnad.
Det testade jag 'ute på fält' och även i garaget, men ingen skillnad. Har även öppnat upp varenda kontakt jag kunde hitta i jakten på fukt, men utan resultat :/

Har läst om något relä som kan strula och sitter vid variatorn, men något sånt har jag inte. Hittar iallafall inget därikring :)

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Det är som jag skrev i SMSet ovanför sekundären.. typ under rutan

Du har 4 eller 5 taggar.. har du 4 taggar hittar du den på OK för 30 kr, har du 5 taggar så ring mig så köper jag ett på mekonomen för 60 kr :D

/F