Svalt intresse på annons?

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
finns en aspekt till..jag tex kikar på touring skoter...har funderat på GTX eller Adventure..So far so good. Kikar således på annonser och ser att man köper splitt nya från butik 08:eek:r till nästintill samma peng som många försöker ta för sina beggade.. Självfallet så¨köper jag en ny då om jag bara lägger lite pengar till=liten mellanskillnad.
Vad jag menar är att samma fenomen som i bilbranschen dyker nu upp hos skoterhandlare... De måste in med nyaste modellerna,måste då bli av med fjolårets och sänker priserna på dem. Så har det väl alltid varit men jag tror det står fler nya skotrar kvar hos handlarna i år än tidigare vilket gör att de måste sänka priserna mer samt att det finns fler att köpa.
En presumtiv köpare tar då naturligtvis en ny skoter istället för en beggad...och då måste de som säljer beggade maskiner sänka priserna mer än normalt för att bli av med dem så klart... Tillgång och efterfrågan :)

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Det finns över 4500 skoter annonser på blocket, dåliga tider dessutom som redan har nämnts överpriser då blir det inte lätt å sälja :bootyshake:

Melender

Välkänd medlem
22 nov 2007
126
0
6
SKEÅ.
Bara under helgen har det LÄTT lagts ut 200 skotrar på blocket. Ingen får iväg sina maskiner nu...plus att det är lite sent att sälja. De som ska byta kan lika gärna köra påsken med sin gamla skoter och byta nästa säsong.
Inte lätt inte lätt.

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Jag har ett bra exempel.

Dessa yamma phazer FX. '07.
Folk försöker få ut c:a 55-60k kr för dom. Kollar man tillbaka så såldes de för ungefär 45-50k kr i höstas..

En skoters värde sjunker i dessa tider, men det verkar inte folk förstå. Men snart kommer väl bommen o priserna droppar.. (får vi hoppas)

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Jag har ett bra exempel.

Dessa yamma phazer FX. '07.
Folk försöker få ut c:a 55-60k kr för dom. Kollar man tillbaka så såldes de för ungefär 45-50k kr i höstas..

En skoters värde sjunker i dessa tider, men det verkar inte folk förstå. Men snart kommer väl bommen o priserna droppar.. (får vi hoppas)
Därför ligger man lite lågt nu å väntar ;)