Enduro 500 SP -99 går dåligt vid gaspådrag

Norberg91

Aktiv medlem
14 dec 2008
68
0
6
Timrå
Idag när jag har varit och kört så har det gått bra i 10 mil sen så började de låta konstigt i motorn så jag stannade.

först trodde vi att det var lite bensin i den så vi tankade "blev inge bättre" tändstiften kollade vi och dem var gyllenbruna så inge fel på de. sen så kollade jag så att den inte gick på bara en cylinder, men den gick på båda. inge hål i kolv eller något heller.

När jag kollade runt om på motorn så upptäkte jag att, ur de högra RAVE porten så tröck den ur sig lite vätska ur den röda grejen på kåpan, förmodligen bensin.

Jag undrar om någon har "tips" på vad det kan vara och om det ska kunna komma bensin ut ur den porten?

;Norberg

Last edited:

Norberg91

Aktiv medlem
14 dec 2008
68
0
6
Timrå
hallå igen!

har kollat RAVE portarna och det såg ut att vara fint inge problem. Men felet kvarstår...

Det är allderles när man trycker fullt på gasen som det inte vill. det blir ett mörkt baaaaaaaaaap ljud och den acc inte upp i hastighet som den har gjort inanna detta hände. kanske inte så bra att beskriva med bokstäver men hoppas ni förstår.

så jag undrar vad det kan vara som är fel och om fler tips kan komma?

MVH; Norberg

Robbbb

Välkänd medlem
10 mar 2006
356
0
16
övik
om de kommer vätska ur en port så har du ett fel där självklart. Fixa nya packningar plus o-ringen så du vet att porten är tät. Känns som att den inte öppnar en port därför den inte går..

Norberg91

Aktiv medlem
14 dec 2008
68
0
6
Timrå
om de kommer vätska ur en port så har du ett fel där självklart. Fixa nya packningar plus o-ringen så du vet att porten är tät. Känns som att den inte öppnar en port därför den inte går..

ja du det kanske man skulle kunna göra. men nu har jag fått till problemet varför den gick så dåligt det var skit i förgasaren i huvudmunstycket.

får byta packningar nästa gång det är något.

;Norberg