Sv: LJUSA STIFT REV 800-2004
jovist jag kunde ha gått till 20 pj ja när jag kollade insugs gummiet med ögonen så verkade allt ok,fick tipps man skule reka luftburken o spruta startG och då började motorn rusa.
Så jag hoppas stiften får rätt färg,väntar på Boysen redkorgarna då får man se vad som händer.
jag vill passa på tippsa när jag tankar upp tex fulltank häller jag en skvätt tvåtakts olja i tanken,för som du kanske vet så smörjer oilpumpen dåligt på tomgång,samt att dagens skitbensin är så vass..
Snacka med Tords motor han sa dom hade testat lägga i gummi i bensin den hade smält på några dagar.
Tjena tack för det.. läste oxå lite fel först
"startgas och bände i luftburken"
jag tror han menar att han sprutade utanför och bände i grejjerna för att se om gummit var sprucket, och tydligen vare de..
fint att du hitta problemet!
men du gick upp till 25 på PJ?
du hadde ju kunna gått till 20 först..
Så jag hoppas stiften får rätt färg,väntar på Boysen redkorgarna då får man se vad som händer.
jag vill passa på tippsa när jag tankar upp tex fulltank häller jag en skvätt tvåtakts olja i tanken,för som du kanske vet så smörjer oilpumpen dåligt på tomgång,samt att dagens skitbensin är så vass..
Snacka med Tords motor han sa dom hade testat lägga i gummi i bensin den hade smält på några dagar.