Isiga fotsteg

Ferrita

Aktiv medlem
9 apr 2008
94
0
6
Delsbo
Nu undrar jag hur ni har gjort för att det inte skar bli så mycket snö is på fotstegen.... jag har borrat fler å större hål på den men utan fantastiskt resultat!

Det samlas så mycket snö is på min efter ett tag (Mycket puder i år) så det går inte få in fötterna fast man e där å sparkar bort isen hela tiden??

Så hur gör ni har ni gjort för att unvika det problemet? Finns det nå bra lösningar?

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
better boards funkar faktiskt bra, men inte hinner väl du få isiga fotsteg på en dag? brukar då köra och sen efter så lämnar man skotern ute och då får jag isiga fotsteg, annars äre ju bara å sparka bort lössnön innan den fryser, billigaste lösningen :) eller ställ in den i garaget efter varje tur.

Burré

Välkänd medlem
7 dec 2006
300
0
16
Östersund
Jag har samma problem, efter man har vart ute och lekt av sig i pudret och ska köra vidare så har snön börjat smälta och fastnat på fotstegen vid halkskydden.

Jag själv har med mig en 17's ringnyckel som jag skrapar bort snön med, men det skulle vara intressant ifall det finns en annan lösning till problemet, förutom å kosta på sig better boards för ca: 2000:-
Mvh.

Ferrita

Aktiv medlem
9 apr 2008
94
0
6
Delsbo
Nja mina fotsteg blir typ isiga på ett litet kick! De andra jag åker med har inte alls samma problem med det!

Men efter ett tag så går de knappt att stå på å sen läre jag stanna stup i kvarten å sparka snö... så jag brukar ha nå i ryggam med mig som jag kan knacka med... å det börjar bli aningen irreteande! Men man skar ju inte klaga nu när det för en gån skull e snö!

Ferrita

Aktiv medlem
9 apr 2008
94
0
6
Delsbo
¨Nä ingen kylare i fotstegen det värkar ju va en så där lösning på problemet. Känns ju välldigt utsatt där även om nu inte fotstegen blir isiga!

Så det vi kommer fram till e gummiklubba i ryggan?

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Borde man inte kunna köpa forstegsförstärkare som ser ut som "tänder" och sedan kapar man upp mellan "tänderna", man kanske inte ska kapa upp ända till själva listen?
Tror ni att det blir för svagt?
Gjorde en snabb bild:

ArcticFun

Aktiv medlem
23 dec 2007
70
0
6
Lappland
Gummiklubba is da shit
Polarna garva först men nu skall de låna :rock:

Med gummiklubba slipper man slå på isen, det är bara att tjonga i närheten så gör vibrationerna att isen lossnar. Gäller för bandtunneln åxå.

//

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
¨Nä ingen kylare i fotstegen det värkar ju va en så där lösning på problemet. Känns ju välldigt utsatt där även om nu inte fotstegen blir isiga!

Så det vi kommer fram till e gummiklubba i ryggan?

Det kan faktiskt vara väldigt skönt med värme i fotstegen ibland, exempelvis när det är hårt före å dåligt med kylning.
Släng upp ett par snöflak på fotstegen så är problemet löst

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Det kan faktiskt vara väldigt skönt med värme i fotstegen ibland, exempelvis när det är hårt före å dåligt med kylning.
Släng upp ett par snöflak på fotstegen så är problemet löst
Håller med. Sen så fryser man aldrig om fötterna heller för den delen ;)