slutburk till TNT -09:a

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Hej!

jag monterade en slutburk som en Henrik här på forumet tillverkar och jag är grymt nöjd med den :rock: Motorn svarar mycket bättre från botten och ger i från sig ett skönt muller på tomgången och sen ett vasst sprakande på höga varv :) och den låter inte så högt. Ring :070-7475799 så får du prata med henrik som tillverkar dessa slutburkar. Dom kostar 2050kr+121kr i frakt till tnt 09.

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Det sitter en kona i den som gör att det blir lite högre mottryck än org , detta gör att avgastempen höjs fortare vilket ska ge 2hk mer effekt och bättre gasrespons :! Det var vad henrik sa till mig iaf ! och han hade bänkat den i en tnt till +2hk !

Själva burken är i rostfrittstål och ändarna och rören är pulverlackade !.

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
+ 2hk eller smälta kolvar (enligt M-performance är högre mottryck än orginal omöjligt utan att smälta kolvarna). jag är ute efter vikten + att slippa montera bort slutburken för att kolla kedjespänningen...

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Nja det där med smältakolvar tror jag inte på ! Motorn går ju fetare nu än vad den gjorde med orginalburken så kolvarna får ju bättre kylning nu !!:D

t0k_SXViper

Välkänd medlem
15 okt 2006
308
0
16
38
Örnsköldsvik/Mjösöby
+1 Inga som använder slutburk får åka med mig längre pågrund av att det stör för mycket i omgivningen = hatad + skoterförbud
Nu har jag läst ditt inlägg säkert 30 ggr men kan inte förstå vad det är du säger. Inga som använder slutburk, alltså en tjejkompis?
"Inga som använder slutburk", jaha? Om det inte är någon som använder en slutburk så borde väl alla kunna följa dig?

;)

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
Nu har jag läst ditt inlägg säkert 30 ggr men kan inte förstå vad det är du säger. Inga som använder slutburk, alltså en tjejkompis?
"Inga som använder slutburk", jaha? Om det inte är någon som använder en slutburk så borde väl alla kunna följa dig?

;)
Jag tror nog att han menar " INGEN som använder slutburk får åka med mig längre pågrund av att det stör för mycket i omgivningen = hatad + skoterförbud"

Men man vet ju aldrig, det kanske är "Inga" tjejen som du pratar om också:rolleyes:
Men åka utan slutburk, det kan ju omöjligt accepteras särskilt länge, lever nog om rätt bra då:D

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
Jag tror nog att han menar " INGEN som använder slutburk får åka med mig längre pågrund av att det stör för mycket i omgivningen = hatad + skoterförbud"

Men man vet ju aldrig, det kanske är "Inga" tjejen som du pratar om också:rolleyes:
Men åka utan slutburk, det kan ju omöjligt accepteras särskilt länge, lever nog om rätt bra då:D
Tur att någon förstog då :)

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
+ 2hk eller smälta kolvar (enligt M-performance är högre mottryck än orginal omöjligt utan att smälta kolvarna). jag är ute efter vikten + att slippa montera bort slutburken för att kolla kedjespänningen...
Det var min TNT som blev bromsad hos M-Performance och den gav +2hk
inga problem med mottrycket,dock går 08ans TNT snålt som f-n på mellanregistret orginal.Verkade som Mulle var lite imponerad av Henriks
slutburk då den faktiskt gav lite effekt för med dom flesta slutburkar förlorar man oftast mellan 2-10hk.
Låter dock lite för mycket för min smak.