Så vart det en till svart skoterrubrik

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
DÅ var det tyvärr dags igen, som vanligt oerhört tråkigt för de inblandade, hoppas det löser sig på bästa sätt.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4453850

Ånyo ser vi rubriksättningen som kommer direkt är skoterolycka!, det har inträffat längs allmän väg så det korrekta borde varit trafikolycka med skoter och bil inblandade.

Snöskoter skall, enligt min och många andras uppfattning framföras på snötäckt mark och i enlighet med de reglerande lagarna i bakhuvudet.

J

Jas Gas

Nä tyvärr så går det så om man inte har alla getter hemma,var nära att köra på en skoter själv i söndags.
Snöade mycket och det började skymma när jag kom körandes tyckte jag att det var lite snörök men såg inga lysen från någon bil då jag plötsligt har en lynx framför mig på ca 15m avstånd som ligger i 90km/h med igensnöat baklyse och mörka kläder.
Det kunde ha blivit fler tråkiga rubriker i tidningen,(Audi Q7 vs Lynx = ingen bra kombination.)

majkel

Välkänd medlem
15 feb 2007
256
0
16
ånge
tycker det råder lite hysteri bland skoterfolk.är väl få nöjesfordon som det är så lite dödsfall me, dessutom är det nästan alltid singel krascher.dvs inga andra rycker med...me andra ord lägg ner paranoian..

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Vad jag har hört så ska alkohol varit inblandad i dödsolyckan som hände i Lannavaara. Trist att folk inte verkar inse riskerna med skoter och fylla :(

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Vad jag har hört så ska alkohol varit inblandad i dödsolyckan som hände i Lannavaara. Trist att folk inte verkar inse riskerna med skoter och fylla :(
Olyckan inträffade väl kl5 eller så... Och hur månge brukar vara uppe och köra skoter då, om dom inte varit på pubben eller liknande.

Synd att alla ska köra fulla :(