Försäkring?

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Jo det är så att jag har förlängt skoter min från 307 till 365 .
Min fråga lyder: om nu olyckan skulle vara framme och jag kraschar skotern, hur ställer sig försäkrings bolagen. Då maskinen inte helt stämmer överens med reg beviset?

Deras första regel är ju trots allt att bråka så mycket som möjligt för att slippa pröjsa ett öre.

D

Deleted member 9532

jag vet inte hur försäkringbolaget ser på saken, men eftersom du gjort en förändring som skiljer sig från regbeviset blir det väl olovlig körning? Om det nu är olovlig körning så kan du få böter och vid olycka kan försäkringsbolaget skriva av sig allt ansvar om ersättning?

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
så kör man med för stora hjul på bilen då blire olovlig körning!?

oddsen att nån skulle överhuvudtaget tänka på att mattan är längre är väl väldigt liten men om man ska gå 100 efter lagen vet ja inte va som skulle hända men tror inte nåt bolag skulle bry sig om nåt sånt för är ju inte därför du tex krockat..

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Men herregud slut skriv konstiga saker, det är ingen moped som du ändrat på! Olovlig körning är att du framför ett fordon som du inte har behörighet för! för enkelhetens skulle så räknas minsta ändring på en moped som att det är en motorcykel därför det blir olovligkörning med en skoter finns det inget över utan en skoter är en skoter oavsett om du ändrat den. Det försäkringsbolaget kan hävda är att det inte är den skotern som dom har försäkrat på pappret å därmed finns inget avtal om försäkring på den, men för att veta säkert vad som blir lär du höra med försäkringsbolaget men se till att få papper på svaret! Annars så vet man inte säkert iaf i en sån här situation innan rätten har avgjort. Det som blir konstigt i en sån här situation om du skulle kvadda den å få byta boggi å det inte sitter rätt boggi i hur det då ser ut i papprena från firman som skall laga den kan ju bli lite bök.

D

Deleted member 9532

Jag skriver inte vad lagen säger, så tona ner ett par grader. Jag tar upp saken ur min synpunkt och på det jag tror vilket man gör i ett forum.

Nej, det kanske inte blir Olovlig körning, därmed använde jag ett frågetecken som formulerar osäkerhet i frågan. Det är ju knappast lagligt eftersom informationen som står på regbeviset finns där i ett syfte

Lenfold

Välkänd medlem
3 mar 2008
176
0
6
Jag får nog sätta på en 7 meters matta för det står inte i regbeviset hur lång den är...! :)

Hmmmm... 7 meter kanske blir mycket, jag nöjer mig med 2. :beer:

/L

Jag skriver inte vad lagen säger, så tona ner ett par grader. Jag tar upp saken ur min synpunkt och på det jag tror vilket man gör i ett forum.

Nej, det kanske inte blir Olovlig körning, därmed använde jag ett frågetecken som formulerar osäkerhet i frågan. Det är ju knappast lagligt eftersom informationen som står på regbeviset finns där i ett syfte

D

Deleted member 9532

han skrev själv att det inte stämde med beviset...?

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Nu har jag inte regbeviset i handen men jag har för mig att det står skoterns totala längd på pappret.