Styrstål till renegade -09

4

426H

Har en renegade som understyr lite mer än jag skulle önska i vissa fören. Funderar på att stätta på lite kraftigare styrstål, tex woodys 6" och flytta originalstålen till utsidan av skidan. Är det någon idé att laborera med styrstålen eller skall man satsa på nya skidor direkt i stället? Det är i moddig snö som jag tycker den understyr men frågan är hur mycket styrstålen påverkar i såndant före?
Min gamla renegade -06 (med samma skidor) funkade bättre. På den satt det dubbla styrstål från fabrik men det verkar skidoo ha slutat med?

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
köp slp powder pro och du har en helt ny skoter, underbar i alla fören.
far dit du vill!

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6
Varför har inte orginalskidorna ett extra styrstål monterat längst ut från början när det ser ut som det ska sitta ett stål där....? Var ute i riktigt töföre i helgen och orginal skidorna är helt värdelösa i det föret.....:mad:
Blir nog att skaffa PP skidor till nästa vinter.

4

426H

Varför har inte orginalskidorna ett extra styrstål monterat längst ut från början när det ser ut som det ska sitta ett stål där....? Var ute i riktigt töföre i helgen och orginal skidorna är helt värdelösa i det föret.....:mad:
Blir nog att skaffa PP skidor till nästa vinter.
Kanske viktbesparing? Det är ju i alla fall förberett för ett yttre stål, bara att borra dom två hålen och skruva dit. Är nöjd med hur den styr nu efter att jag flyttade originalstålen till yttersidan och satte dit aggresivare stål i mitten.

Stoken

Aktiv medlem
4 feb 2008
98
0
6
Tack för tippset...:ciao: blir att prova göra lika som dig så det styr, kan ju inte bli sämre iaf....