hjälm skärm??

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Är säkert någon som säljer beggad. ;)
Alla kör ju utan skärm nu, jag förstår inte varför, men många gör det har jag sett... :O
 

Jallas

Välkänd medlem
7 nov 2007
284
0
16
Luleå
Okej!
tänkte om det gick och beställa på någon sida men får väl pallara mig till järnhuset då:)
 

kobbe

Välkänd medlem
21 mar 2007
200
0
16
Gällivare
har inte skärmen någon annan fuknktion? Tycker man kan ställa in lite så att luften passerar olika och hjälmen dras inte uppåt när man kör fort.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Skyddar mot solljus!

Min egna åsikt angående att köra crosshjälm utan skärm, det är nog bland de fulaste som finns!:stupid:
Det där låter som bull. Folk har skärm av samma anledning som dom har keps, det ser fränt ut. :cool:
 

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Nog har det ytte pytte lite med aerodynamiken att göra med.
Liksom hjälmfenorna (bild), dom stabiliserar ju skallen då det går typ 600km/h (kryddar)
 

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
Kör man fort, åker 2, vill kunna köra i ris och skit utan att ha sönder "hjälmen" eller när det inte är direkt solljus etc. är skärmen bara ett elände !

Kör själv utan skärm på "vintern" och med skärm på våren, skärmen skyddar mot direkt solljus. Så är det bara ! Och visst, det kanske är snyggare med skärm (smaksak) men tycker själv att den fyller väldigt liten funktion förutom just "solskärm"

Ot kanske, men nu har jag iaf fått dela min mening :aetsch: