variator problem renegade xp 800r -09a

renegade 800r

Medlem
11 jan 2009
6
0
1
hej min skoter vill inte växla på någonting vid lägre farter "runt 30-35 kmh"så varvar den 5500 varv och det spelar ingen roll om jag kör på väg
eller ospårat den vill inte växla på men på högre farter växlar den på bra ska lämna in den på verkstad slutet på veckan men jag undrar om det är fler som har det här problemet med sin maskin eller om det bara är min maskin???

vevarsel

Välkänd medlem
11 feb 2008
112
0
6
hej min skoter vill inte växla på någonting vid lägre farter "runt 30-35 kmh"så varvar den 5500 varv och det spelar ingen roll om jag kör på väg
eller ospårat den vill inte växla på men på högre farter växlar den på bra ska lämna in den på verkstad slutet på veckan men jag undrar om det är fler som har det här problemet med sin maskin eller om det bara är min maskin???

Har EXAKT samma "problem" på min xp 600 -08. Har inne min nu pga av att jag tycker den slirar lite på remmen så jag hoppas det löser sig med det andra också. Du får gärna säga till om dom hittar något fel på din maskin

vevarsel

Välkänd medlem
11 feb 2008
112
0
6
skotern har nu gått 26 mil så remmen är ej bytt men den har gjort så från första metern

ok, har du pratat med nån Åf? Jag pratade med en par återförsäljare igår och dem sa att det tydligen den ska varva så mycket på min maskin iaf. Har lite svårt att tro det iofs och jag har aldrig upplevt att man riktigt känner att skotern växlar upp. Jag ska dock forska lite mer om det, hojta gärna till om du får nån lösning på problemet!

renegade 800r

Medlem
11 jan 2009
6
0
1
konstigt att inga fler har det här problemet för på servicen påstod dom att det skulle vara så jag har ju ingen tourinmaskin utan en xtrem maskin med xpaket sa han dom ska bara gå på full gas mycket konstigt påstående utav en akturiserad skidoo verkstad
jag ska då inte nöja mig med ett sånt påstående hör av er om ni har samma fel på eran
maskin

jorsa

Medlem
6 dec 2008
20
0
1
östersund
min maskin gör också så där! jag har pratat med 2st åf och dom säger samma sak att dom ska varva så mycket och att dom är byggd för att gå på full gas hela tiden..

Borge

Välkänd medlem
15 maj 2005
826
0
16
33
Östersund
En kompis har kört av två remmar på sin på 17 mil, nu fick han betala för en rem för 1847kronor, så j*vla snålt, bjud på en tycker man. Men det är väl antagligen bara en tidsfråga innan den butik vi besöker går i kk?

Idag hittar man billigare delar överallt

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
En kompis har kört av två remmar på sin på 17 mil, nu fick han betala för en rem för 1847kronor, så j*vla snålt, bjud på en tycker man. Men det är väl antagligen bara en tidsfråga innan den butik vi besöker går i kk?

Då är det ju bara att din kompis lämnar in den på rep, en rem ska iaf hålla 100 mil..
Får dom inte till den är det bara och lämna in igen å igen, efter 3 ggr med samma fel har han rätt att kräva ett återköp av maskinen och få en ny..

vevarsel

Välkänd medlem
11 feb 2008
112
0
6
konstigt att inga fler har det här problemet för på servicen påstod dom att det skulle vara så jag har ju ingen tourinmaskin utan en xtrem maskin med xpaket sa han dom ska bara gå på full gas mycket konstigt påstående utav en akturiserad skidoo verkstad
jag ska då inte nöja mig med ett sånt påstående hör av er om ni har samma fel på eran
maskin

ja så sa dem ungefär till mig mig också plus att jag har pratat med 3 st återförsäljare och alla säger samma sak. Tycker ändå att din 800 borde varva mindre eftersom den har mer bottenvrid än tex min maskin.

vevarsel

Välkänd medlem
11 feb 2008
112
0
6

Är det en 600 han har?

vevarsel

Välkänd medlem
11 feb 2008
112
0
6
Är det ingen som har nån ny info om detta fenomen? Jag har iaf mailat Brp och kollat vad dem tror men jag tvivlar ju att jag kommer att få något svar då de inte gillar att man som privat person mailar om sådana frågor.

Skotte

Välkänd medlem
17 mar 2006
461
2
18
AC
Läs på angående konsumetköplagen, som privatperson är man gott skyddad av lagen.
Se bara till att använda den till er fördel, som lagstiftaren avsett.

Kräv omleverans (annan skoter) eller hävning av köpet (pengarna tillbaka) om ni inte får rätsida på remproblemen.

//