hej undrade om lederna från Kräckelbäcken till Lofsdalen är i nå bra skick hade tänkt åka upp till en kompis stuga ja å nåra fler
okej nu blev man bara mer pppad på att det ska blinytt lov så man kan dra upp :evil::evil::evil:Runt lofsdalen var dom iaf ganska skapliga runt nyår.
När va du i untorp? Det är jävligt fint därKörde Untorp (Orsa) - Korskällan, d.v.s. c:a 4 mil från Lillhärdal den 6:e och lederna dit var som dom brukar, gropiga partier mellan plana myrar, hur det ser ut närmare Lofsdalen vet jag inte.
Någon (NA?) har definitivt jobbat med lederna från Grönklitt i Orsa och norrut så vitt jag vet, i alla fall är det röjt, nyrösat, grillhus och nya kryss på alla "mina" leder in norra dalarna. Sitter bl.a. en NA-skylt på parkeringen strax före Kvarnberg/Noppikoski i Orsa kommun.Sträckan från Untorp och upp förbi kräckelbäcken tillhör/ligger i Mora kommun och dom är väl inte med i Nordoc area så vem som sköter det vet jag inte.
Jag har alldrig sett något arbete på den leden vinter tid.
Vilka klubbar finns i mora/orsa området och hur aktiva är de?
Ännu en Orsing! Vem pratar man med? Körde 18 mil den 6:e januari, samma dag som du, i perfekt väder, Untorp-Korskällan-Untorp-Noppikoski-Untorp. Skulle kunna komma en 4-5 deci till med snö dock. Lederna var opreppade men förvånansvärt lättkörbara, speciellt vägbacken upp från Dyverdalen mot Andjusvarden som brukar vara 2km puckelhelvete, nu var den som en landsväg, har nog inte gått så mycket trafik än ser det ut som.När va du i untorp? Det är jävligt fint därdet är ganska fint vid kraftledningen. Jag va i untorp i tisdags.
![]()