polaris pro xr 800 funderingar

kajala

Välkänd medlem
30 dec 2008
132
0
6
luleå
Eftersom du säger att remmarna går, så bör du oxo kolla motorkuddarna... Den främre på variatorsidan fick jag byta 3 gånger på 2år!!! när ja hade min proxr 800, och mina giljotiner höll ca 200 mil innan första åkte in i motorn, den andra gick av veckan efter... Blöddrandet kommer nog från gasarna (flödar) när man bryter i skotern(lössnöåkning) för det hände även när jag åkte i branta fjällbranter med hårdpackad snö... och jag hade tätat så att jag inte skulle få snö i gasarna. sen får du inte glömma vacum slangarna från gasarna som skall sitta i dom vita nipplarna i luftbuken...

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
Jag kör med Polaris orginalolja, så det borde inte vara där skon klämmer med VESarna... Men vi får se efter jag anfallit den med T-röd :D
själv har man läst att det finns folk som kan bevisa att polaris VES olja och AMSOIL faktiskt förstör motorer. läs indydan´s inlägg i bla snowest och hcs. mycket nyttig info. du får också lära dig varför 800ans vev går sönder och inte 700ans.

sen kan du slänga bort t röd burken och skramla ihop till en burk FS-Cleaner istället. en jäkla brygd som effektivt tar bort det mesta. och nej- det är inte nån simpel bromsrengöring, den kostar över 300:- per burk

annars fungerar en pelarslip med ståltrådstrissa utmärkt.

Plupp

Välkänd medlem
17 feb 2010
100
0
6
Piteå
Polarisoljan tog slut och jag fick tag på blue marble till hyffsat pris, så jag kör med den numer. :cheesy:

Ena motorkudden fram är nån sorts tattar-lagning med en fyrkantig... ja... nånting. Det är då absolut inte nått standard ;) så jag har beställt en ny orginal som ska komma idag.

Det här med att rensa luftburken. Ska man ta bort skumgummigrejjen, dom där 2 trattarna och skivan som trattarna sitter fast i, eller vad innebär det att rensa burken?

T-rödflaskan behöver jag inte iom att jag köpte nya portar... så den kan jag ha som nödraket ifall drickat tar slut i påsk :biggrin1:

Tack för många bra svar!

Plupp

Välkänd medlem
17 feb 2010
100
0
6
Piteå
Det här med att rensa luftburken. Ska man ta bort skumgummigrejjen, dom där 2 trattarna och skivan som trattarna sitter fast i, eller vad innebär det att rensa burken?
:bump:
Nån vänlig som kan förbarma sig med ett svar?

Aviator

Välkänd medlem
1 jan 2000
176
0
6
Ja, det är rätt.
Provade detta utan att göra annat, men det gjorde inte nån kännbar skillnad dock.
Det blir högre insugsljud iallafall.

Kan nog ge märkbar effekt i kombination med ombestyckning.

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
har hört nåt väldigt konstigt om xr800 när man rensar luftburk.
tydligen så måste man bestycka ner om man rensar den, inte upp, jag tycker iallafall det låter konstigt, om nån har erfarenhet av det , svara gärna!
mvh

Et_power

Välkänd medlem
8 jan 2008
212
0
16
Albacken
Angående blödret i djupsnön så kan det även vara att den inte orkar slå ut alla avgaser p.g.a all snö för utblåset. Detta åtgärdas väldigt enkelt med en plåt som man bockar till och nitar fast framför utblåset så den trycker bort den mesta snön där.