Köpa skoter å frugan... men vad?

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
41
Skellefteå
Gratulerar! Tror du har hittat en väldigt lämplig maskin utifrån de kriterier du hade!
Som Antonol säger kanske inte lättast på papperet, men de brukar som regel vara lättkörda smidiga maskiner som hon säkert kommer gilla.

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
Eftersom den har back så blev vikten inte lika avgörande, huvudsaken den är smidig och lättkörd.

Nackdelen med de "lätta" maskinerna är att dom ofta är sönderlekta och nästan aldrig har elstart eller back.

Dottern har i alla fall bestämt sig för att det är hennes skoter :), men det kanske är en lämplig första-skoter för en 5 åring också...

Den hade även handvärmare, en matta med högre kammar än original, skidor med isrivare åsså var huvuddämparn i boggien bytt i våras.

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Går nog bra så länge hon inte fastnar med den :p I det läget märks de extra kilona. Drog upp en sådan ur ett dike i våras nämligen :rolleyes:

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
Diken har hon provat att fastna i tidigare så det aktar hon sig för.

Nåja, kör hon fast så får jag väl åka å dra upp henne med Yetin då, å kör jag fast med den så får jag ta fram winchen...:cool:

Å om allt annat misslyckas så får jag lägga snökedjorna på min TGB13 å hämta hem alltihop :rock: