V-force 2 el 3 till pro x2 700?

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
42
Boden
Ringa pdsab är ju ett tips står lite dåligt om vad dom passar till på hemsidan.
men de stod iaf. Polaris twin alla årsmodeller 1420kr.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Om man kollar på peperformance.se så säljer de:
*Boyesen Power reeds - 895:-
*Boyesen Rad valves - 3995:-
Byter man bara ut bladen då om man köper den övre? Vad blir skillnaden effektmässigt m.m. Prisskillnaden var rätt stor.

EDIT:
För att svara på min egen fråga.
Har snackat med Glansgårdens Bil och Motor som sa följande:
"Bladen till min pro x2 700 kostar 895:-. På Polaris räcker det att man byter bladen för korgen är ganska bra uppbygd som den är. På Ski-doo och Lynx bör man byta hela korgen för den är lite sämre så du har rätt maskin som det verkar."

Kanske räcker med att bara skaffa Boyesenblad då?? Vad säger ni som har mer erfarenhet av dessa??

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Jag bytte till v-force 3 på edge:n,, importerade de från USA i somras..Kolla om det går få lösa blad alt. hela korgar därifrån, trots lite högre dollar nu så blir det billigare än i Sverige

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Att köpa bara bladen var ju inte farligt dyrt i sverige. Blir de inte dyrare att importera då?

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Köp hela korgar, det är väl lika bra ? Hitta nåt begat som inte gått så långt, gav 1500 för korgar och allt, hade gått ca 20 mil ser ut som nya :D

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Köp hela korgar, det är väl lika bra ? Hitta nåt begat som inte gått så långt, gav 1500 för korgar och allt, hade gått ca 20 mil ser ut som nya :D
Ska man gå på Boyesen så är det ju en liten skillnad där. 895:- eller 3995:- utan/med korgarna. Liten lagom prisskillnad och om ändå orginalkorgarna är bra så varför byta. Detta då om man ska välja Boyesen som många skriver är bättre än V-force.

Ska man köpa V-force så tror jag det blir 2an för mig eftersom de sak ge bättre drag på mellanregistret jämfört med 3an som ger högre upp.

Så de jag funderar på nu är alltså VF-2 (1420:) eller Boyesen blad (895:) om man ska köpa nytt då.

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.299
88
48
Övik
Köp korgar från staterna, tex www.sled-parts.com köpte jag mina ifrån för strax under 2 lök med frakt. Iofs stod dollarn 1-2:- lägre då än nu, men ändå stor skillnad. Sök på forumet så hittar du fler firmor att handla ifrån

schizoo

Välkänd medlem
29 okt 2008
148
0
6
Bra sida. De tod drygt 1700:- för ett par Boyesen korgar. Hur mycket tillkommer då sen?? Och hur går man tillväga när man köper från USA??
Jo, den är bra. Hur mycket som tillkommer beror helt på vikten, när jag beställde tror jag att jag gav cirka $40 US för frakt, sen tillkommer skatt på det också.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Svårt som f'n att veta hur man ska göra. Men just nu lutar det åt detta för mig. Många säger att Boyesen är bättre så det får man ju lite på när jag inte testat något av det. Har även fått infon att orginalkorgarna på polarisen är riktigt bra så det räcker med att byta bladen för endast 895:- och de finns i sverige. Att jämföra med att köpa kompletta korgar 3995:- i sverige eller 17-1800:- +frakt +skatt m.m. från USA.

Så det lutar just nu åt att det blir bladen bara. Har nån vecka till på mig innan jag ska beställa.