Slp skidor?

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Har kollat runt en del på forumet och sätt att många tycker man ska sattsa på Slp skidor om man ska köpa nya.
Vad är det som är så specielt med dom?

pelle440

Medlem
11 feb 2008
38
0
1
grymt bra styrning. körde 50 mil med min re 600 rakt fram tills jag monterade slp powder pro blev enorm skillnad

JohanAc

Välkänd medlem
17 jan 2007
250
0
16
49
Lycksele
www.inlandets.se
Har kollat runt en del på forumet och sätt att många tycker man ska sattsa på Slp skidor om man ska köpa nya.
Vad är det som är så specielt med dom?
Det som är speciellt med SLP PowderPro till exempel, är att skidorna har mycket höga dubbelkölar. Detta innebär att du har extremt bra kontroll vid alla typer av fören, även i lössnö funkar dom hur bra som helst!

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Jag har kört med SLP poweder Pro och enda jag kan säga, dom är bäst eftersom att dom plockar allt i sin väg när de gäller styrning. ett ***** bett i alla fören och snödjup.dom flyter hur bra som helst på snön. MKT billigare än C&A pro tex osv.

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Jag har kört med SLP poweder Pro och enda jag kan säga, dom är bäst eftersom att dom plockar allt i sin väg när de gäller styrning. ett ***** bett i alla fören och snödjup.dom flyter hur bra som helst på snön. MKT billigare än C&A pro tex osv.
C&A har mycket bra skidor också som motsvarar SLP PP.

MYCKET dyrare är dom inte.