Vilka motorer passar i ett IQ chassie?

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Passar ej från nyare polaris med A arms framvagn dvs IQ chassiet går nog med lite modd men dessa motorer ser ut som arctic cats F motorer.

Annars ska alla liberty motorer från 98-05 passa möjligtvist att du måste ha en motorplatta från IQ men det är ett litet bekymmer.

R

Robin

Smalblocks går rakt i medans bigblocks kräver lite mer arbete, rätta mig om jag har fel..

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Re: Sv: Vilka motorer passar i ett IQ chassie?

Smalblocks går rakt i medans bigblocks kräver lite mer arbete, rätta mig om jag har fel..
precis, sen kan du ju humpa i en 700a som boysen från tobe har gjort, bilder från deras lilla projekt finns under pics, länken funkade inte:S
passar den på rr'en så lär den ju passa i 440in, men räkna med några timmar för att det ska funka =)

smidigast är ju 440 med bolt on kit =)

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Sv: Re: Sv: Vilka motorer passar i ett IQ chassie?

precis, sen kan du ju humpa i en 700a som boysen från tobe har gjort, bilder från deras lilla projekt finns under pics, länken funkade inte:S
passar den på rr'en så lär den ju passa i 440in, men räkna med några timmar för att det ska funka =)

smidigast är ju 440 med bolt on kit =)
Snackade med stefan hansson i lördags å enligt han så får bröderna berntsson sina att funka som dom ska