Joel Renberg ska försöka korsa Kvarkens havbölja - på skoter.

Jaosef

Välkänd medlem
12 dec 2007
244
0
16
Haha, stackars kille:p men kan säga att på en fungerande maskin kan nog vem som helst ta sig i princip hur långt som helst... I alla fall om det är rakt fram man ska köra. Att sen ha kontroll och svänga omkring tar inte lång tid att lära sig heller. Inte med en Mxz 600 -99 iaf!;D Nog för att man sänkt den, men ändå:p

Purk

Välkänd medlem
23 jan 2008
280
1
18
Västerbotten
Haha, stackars kille:p men kan säga att på en fungerande maskin kan nog vem som helst ta sig i princip hur långt som helst...
ajja om det är svårt att manövrera en 4 meters båt på öppet vatten (nära land) så kan man inte köra en skoter över hela kvarken...

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
ajja om det är svårt att manövrera en 4 meters båt på öppet vatten (nära land) så kan man inte köra en skoter över hela kvarken...
Klart man kan ... Det är en fråga om skicklighet. Jag vågar påstå att personen som hade svårigheter att manövrera en 4 m båt nära land inte kan ha varit den vassaste kniven i kökslådan, om ni förstår vad jag menar...

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
varför inte bara ta en arctic och köra med?

verkar vara just dom som går absolut bäst på vatten.
se tex crossfire 1000 som verkar vara osänkbar.

sån tycker jag han ska köra.och ombyggd tank.typ 60 liter

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
eller varför inte en F7a ?

dom är ju nästan som båtar. dom går ju hur jäkla bra som helst på vatten och om han vill ha en längre är det ju bara att ta en EXT.

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
eller varför inte en F7a ?

dom är ju nästan som båtar. dom går ju hur jäkla bra som helst på vatten och om han vill ha en längre är det ju bara att ta en EXT.
För att han behöver en så bränslesnål maskin som möjligt... Han ska köra 10 mil på öppet vatten - det drar soppa kan jag lova...

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Haha joo nog drar de gaanska så mkt bens :D

Men som RotaX447..göra en egen tank på typ 60liter så nog vet jag den räcker. :p

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Joo fan..hoppas han tar sig tur och retur. Synd att man inte bor längre ner så man kunde fara å kolla på starten :)

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16
22.55 startade Joel. Hoppas det går som planerat, håller iaf. tummarna

På vk.se kommer det mer info allt eftersom, dom lovar ett webtv reportage i morrn onsdag.