nu är ju maskinen rätt ny (2005 och ~500 mil) och tomgången är normal.
När det gäller justering finns det ju en skruv ca: i mellan primär- och sekundärvariatorn (på motorn alltså) som man skall justera primärvariatorn på? (ren logiskt tänkande här)
Måste det vara 100 mm brett? duger det inte med 30 mm som är rätlinjal som är rätt kalibrerad rakt.
Syftet är att klämma fast och det går inte om det mindre än 100 mm?
Har jag uppfattat det hela rätt? Och sedan justerar man så att det blir rakt?
Det börjar bli en gammal maskin
Min har gått ca 700mil dags för kolvbyte i sommar...
Nu har jag pappret med måtten uppskrivet framför mig.
Anledningen till att det är "nästan 10mm brett är att sidan jag fick bilden(som jag inte har kvar) och måtten ifrån använde ett 3/8 fyrkantig aluminium profil (25,4/8*3=9,525) grovt räknat..
Sen så skrev jag fel mått mellan primär och sekundärens inre skivor ska vara 21mm(+-0,5mm) inte 22mm som jag skrev tidigare.
Med aluminium profil fastklämd i sekundären liggandes över axeln mellan primärens skivor.
Så ska det vara 37,1(även där vara det +-0.5mm) mellan profilen och bakkanten(mot sekundären)av primärens inre skiva.
I framkant av primären ska det vara 38.72mm mellan alumium profilen och primärens inre skiva..
Hoppas min förklaring fungerar och ursäktar mig att svaret dröjde..(ska leta bilden)