V-max dyna på Exciter?

Marcus-stind

Välkänd medlem
12 mar 2008
100
0
6
Nu har jag dammsugit internet efter dynor till min Exciter 2 -92, men utan vidare framgång. Dessa verkar ha en rykande åtgång, som i sin tur gör det stört omöjligt att leta fram en.
Ur detta kommer min tes, eller kalla det idé.

Eftersom de till synes har samma anslutning mot tanken, och är visuellt lika baktill (lyse, lucka) så undrar jag om det är någon som vet om det är något som skiljer dessa två åt, och i så fall vad.

Dynan som sitter på i dagsläget är verkligen inget man vill sitta på, sjöblöt i arslet är bara förnamnet (detta beror inte på inkontinens).

Snälla hjälp mig inför påskhelgen!

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Skulle itne tro att det är omöjligt att den passar. Möjligen får du kanske borra nya hål i chassit för att skruva fst dynan om de inte är exakt lika långa.

Men annars så går det ju gå till någon skräddare och be han/hon sy ett nytt överdrag.

Mvh Jeppe

Marcus-stind

Välkänd medlem
12 mar 2008
100
0
6
Skulle itne tro att det är omöjligt att den passar. Möjligen får du kanske borra nya hål i chassit för att skruva fst dynan om de inte är exakt lika långa.

Men annars så går det ju gå till någon skräddare och be han/hon sy ett nytt överdrag.

Mvh Jeppe

Skräddare är definitivt en bra tanke, och den har jag också fått, men det kruxiga är tiden.

Sent ska syndaren vakna, och idag fick jag bekräftat att det förmodligen inte kommer att passa med en V-max dyna på min Exciter.:mad:

Så imorgon köper jag lite vinyl, och superlim. Sen får vi se hur det blir, men i sommar har jag redan lejt bort omklädning av dynan.

Någon som vet vad som skiljer dessa åt? Alt. har möjligheten att kolla upp detta åt mig?

Tack på förhand.

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Finns det inte orginalklädsel att köpa men det kanske inte
är det billigaste men kolla med yamahacenter.