Snow wolverine prototyp 3, bilder

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
hahah lol fy fan vilken ful skoter dom ska ge 120 tusen till mig om dom vill bli av med den!!!

Det är ett skämt från början till slut de kommer bli en stor jäval flopp av allt
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Synd att dom tryckte ner en 4-takts motor i den :( 2-takt och det hade blivit en kanon skoter...
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Kan medela för den som bryr sig att jag ska till fabriken i Sveg för ett studiebesök med klassen nästa vecka och om det är tillåtet att fota så kommer det självfallet tas massvis med bilder, Nån som är intresserad av att se dom bilderna isf?
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Kan medela för den som bryr sig att jag ska till fabriken i Sveg för ett studiebesök med klassen nästa vecka och om det är tillåtet att fota så kommer det självfallet tas massvis med bilder, Nån som är intresserad av att se dom bilderna isf?
De kan ju vara intressant!! :ciao:
 
B

Biosteel

japps alltid intressant. synd att dom skjuter å releasen hela tiden :(
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Blir förvånda om du får ta foton

Det tror jag också jag blir :rock: Tror inte dom är intresserade av att låta nån springa runt och fota deras arbete, möjligtvis att lärarna skulle kunna få göra det och sedan lägga undan bilderna men tror inte jag får ta kort och sedan dela med mig till er andra. Men det är bara ta med sig kameran så får man se hur det slutar :)
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Bilder och fakta kommer under veckan. Så det blir ganska mycket svar på tal för er som är intresserad av hur detta bygge har gått tillväga.

Ta bilder var faktiskt inget större problem då jag förklarat vad jag har tänkt använda dom till.
 

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Snackade med två polare som praktiserar på Wolverine idag. Ena hade en bild och jag tyckte skotern såg bra ut! ..Antar att du träffade/såg dom Brogge?

De vet inte särskilt mycket men som det låter på dom så går det framåt iaf!
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen

Hade ju lovat jag skulle skriva lite men har inte haft tid att redigera nå bilder än, eller fått ihop en vettig text då jag ska kombinera detta med ett skolarbete.
Motorn är iaf en FOLAN som används av amerikanska brandkåren till dom röda brandposterna.

Dom har verkligen tänkt till på vissa delar och jag är säker på att åtminstonde en annan skoter tillverkare kommer ta efter.
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
aah jag ser dom har dendära "plast" boggin, helt gjort i plats.. glömt bort vad den hette iaf..
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
har för mig det va samma företag som gjorde boggin till snowhawken om jag inte missminner mig....
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
aah jag ser dom har dendära "plast" boggin, helt gjort i plats.. glömt bort vad den hette iaf..
Besserwisser klubben anropar, Komposit är den gjord av och väger ca 25 kg,
Boggin är från Adboivins, modellen heter zx2.
Kan ej svara på om det var dom som gjorde snowhawk boggina.
Man kan förövrigt köpa den löst via wolverines webshop, tror det är bult on på skotrar som har m10 boggin.

O.T: Är det att gå över forums reglerna 2 rader ovan?