Registrering av importerad Polaris

D

dvane

Har importerat en Polaris och slarvat bort alla papper. Vad gör jag för att regga den ?
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
OM den är CE-märkt så handla dig ett typintyg av en återförsäljare av skotern (5000kr) Sedan besöker du bilbesiktningen (1500-2000kr) som kan besikta skotern, sen är det bara tanka & köra ;) höhö
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Men du bör ha papper med dig från ursprungslandet.
Går det att ordna kopia på det.
Å sen att den är intullad i swe om den inte kommer från innom EU då.
Men då hade den väl vart förregistrerad om den inte kom någon annan väg.
 
D

dvane

Om den inte är CE märkt, har inte kollat , men om så skulle vara fallet? Och om jag har papprena är de bara och besikta då ?:)
 

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
Om den inte är CE märkt, har inte kollat , men om så skulle vara fallet? Och om jag har papprena är de bara och besikta då ?:)
Om den är av en typ som finns i europa så är den CE-märkt, svenska återförsäljare har dokumenten som behövs

Om den är av en typ som endast finns i utlandet så är det jobbigare
 
D

dvane

Om den är av en typ som finns i europa så är den CE-märkt, svenska återförsäljare har dokumenten som behövs

Om den är av en typ som endast finns i utlandet så är det jobbigare
Den är ce-märkt. Vad gör man ? :p Typintyg = regnummer?
 

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
Sv: Registrering av importerad Polaris Fusion 06.

hej o hå

det låter lite jobbigt, du säger att den är CE-märkt och det är den säkert oxo. problemet är att du måste kunna visa det på papper så du behöver ett intyg som innehåller ce-märkning kopplat till serienumret på skotern. när du har det pappret är det bara att åka till besiktningen för en registreringsbesiktning.

ett sånt papper kan inte vem som helst skriva ut, jag hade ringt polaris sverige och hört lite om hur man ska göra

----
sen när du kommit på att den inte går att regga så får du gärna sälja den i delar:) jag behöver kabeln till lyset :cool:
 

Scaleos

Välkänd medlem
16 dec 2007
824
0
16
Sollefteå
Ring och få en ursprungs kontroll av den. När det gäller bilar kan man ringa bilprovningen men de brukar ha hand om registrering av snöskotrar m.m. ochså.
Det jobbiga som kan hända är att den är stulen från något annat land eller i Sverige. Då tar polisen hand om den och du får inte tillbaka en krona som du lagt ut.

Skulle vilja säga att det är till 99% omöjligt att få den reggad