Passar prox2 buk på edge chassi?

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
Måste fixa en ny buk, eftersom den förra var isönder.
Så hittade en på blocket, men passar den till edge -01?
Den är ifrån en prox-04

Vad kostar en ny? nån som har nån aning? Edge eller pox, spelar ingen roll bara den passar! :p

Last edited:

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Tror du kan få modda lite för att det ska passa, och en prox buk är ganska dyr om du köper en ny.... kollat på blocket?

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
Tror du kan få modda lite för att det ska passa, och en prox buk är ganska dyr om du köper en ny.... kollat på blocket?
Okej, va synd. Hade nämlingen hittat en sån till ett riktigt bra pris.
Hur mycket behövs det modda föressten? och vad skulle de vara isf?

R

Robin

Tror inte det är någon större skillnad på den, jag hade då slagit till om det är till en bra pris.

Det skilljer dock mellan tex edge och rmk(el eventuellt bukarna från -05 och frammåt) i bukarna men proxen tror jag det är identiskt eller näst intill.

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
Tror inte det är någon större skillnad på den, jag hade då slagit till om det är till en bra pris.

Det skilljer dock mellan tex edge och rmk(el eventuellt bukarna från -05 och frammåt) i bukarna men proxen tror jag det är identiskt eller näst intill.
Okej, så det ska alltså inte vara någon större skilland. Passar en prox2 huv direkt på en edge?

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
ProX'en har styrstången längre fram än edge'n så det blir en glipa där. Annars passar den.
Okej, då förstår jag! Är alltså inte så stor skillnad :D

Tack till alla som har svarat! :ciao:

Ni får gärna komma med mer info!

Mvh