hejsan funderar på att köpa en slutburk till min 800. men har hört att man får sämre acc är det så??
Egna erfarenheter eller bara gissar det eftersom 60% köper speedtech burkar och säger att alla burkar gör så dom går sämre? :hmmmm:den går inte nå bättre ialf
Eftersom slutburken inte ger några extra hk är det väl ljudet man är ute efter om man köper en? Tror ju inte jag skulle köpa en "mild sound" om jag ville ha en slutburk direkt.ska du köpa en slutburk så köp en slutburk av tikka med mild sound så slipper folk fler med slutburk som drar förbi och låter som skotern har 4000hk men igentligen så är det bara värdelös ljuddämpning.
bara 15åringar som vill ha en skoter som låter så.
Eftersom slutburken inte ger några extra hk är det väl ljudet man är ute efter om man köper en? Tror ju inte jag skulle köpa en "mild sound" om jag ville ha en slutburk direkt.
Jag vill åt det ettriga "braaap" ljudet som man får av dem, men jag vill inte att ljudnivån ska bli högre än orginal. Burkar som bara låter högt hatar jag.Tror ju inte jag skulle köpa en "mild sound" om jag ville ha en slutburk direkt.
Tyvärr så har inte Tikka kvar Mild och wild burkarna (iaf inte till Rotax Sdi, andra märken vet jag inte), utan säljer nu bara en burk som ligger någonstans mittemellan i ljudnivå!ska du köpa en slutburk så köp en slutburk av tikka med mild sound
Märkligt att tex. Tikka får dom resultaten (ökning av hk) då dom "bänkar" dom!En slutburk ger ingen extra HK, kan i vissa fall tom ge sämre prestanda på högre varv. Ska du ha mer effekt måste du ha en pipa.
Det enda det ger är ett högre ljud som du kan uppleva att det går snabbare, men det är bara ljudet och inget annat.
Sedan så stör en slutburk, om man inte har en väldigt tyst då vill säga, omgivningen önödigt mycket. Men det är ett coolt ljud...
Och i samma veva så justerar/synkar de gasarna eller liknande. Så antagligen så ger justeringen av gasarna +5hk och burken -2hk.Märkligt att tex. Tikka får dom resultaten (ökning av hk) då dom "bänkar" dom!