Summit 700 / 700 highmark

Klangebo

Välkänd medlem
26 okt 2007
248
0
16
Mora
Tjena, jag har funderat på att byta skoter, åker just nu en Enduro 700 -01. Har hittat en fin Summit 700 highmark -00 till vettigt pris.
Jag undrar lite hur summitarna beter sig på led och i luften, självklart förstår jag att dom inte är nåra ledpiskare, men går det att ens åka fortare än 40 på led med dom?

Och att dom går bra i lössnö det vet jag men är det en lekmaskin också? nån som testat en? Hur är det med skidres och hur är dom att hoppa med?
Är det extremt stor skillnad på dämpning mellan enduron och summiten?

Tacksam för svar!

deepsnow

Aktiv medlem
21 sept 2007
60
0
6
Tjena, jag har funderat på att byta skoter, åker just nu en Enduro 700 -01. Har hittat en fin Summit 700 highmark -00 till vettigt pris.
Jag undrar lite hur summitarna beter sig på led och i luften, självklart förstår jag att dom inte är nåra ledpiskare, men går det att ens åka fortare än 40 på led med dom?

Och att dom går bra i lössnö det vet jag men är det en lekmaskin också? nån som testat en? Hur är det med skidres och hur är dom att hoppa med?
Är det extremt stor skillnad på dämpning mellan enduron och summiten?

Tacksam för svar!

Har en summit 700-01 (inte highmark) som jag haft 3år. Är mycket nöjd, skidres inga problem eventuellt om du vill kan du ju slaka balata remmen. jag började så år ett (slakad max), tycker dock att den reser lite väl mycket nu (vid klättring)inställnings och smaksak..
På led tycker jag summiten fungerar bra upplever att jag kan köra lika fort som förut då jag hade en kort maskin. Busfaktorn/lekfaktorn tycker jag är hög dock hoppar och studsar jag i det vita pudret än på crossbanan, finns säkert dom som försvarar en kortare maskin, men mattan känner jag inte av allafall.Som freeride skoter kanon, ser du till chassie och körställning finns det väl nyare skotrar som är bättre..
kan dock varmt rekomendera en summit lycka till..:hello:

Klangebo

Välkänd medlem
26 okt 2007
248
0
16
Mora
okej! Låter riktigt bra det! jo på crossbanan lär det ju inte bli några framgångar med en summet :p Ingen som åker eller åkt highmark på leder? skulle vilja vet om det är helt värdelöst eller inte?

JimpeBoy

Aktiv medlem
27 maj 2006
82
0
6
Brännan
Jag har en Highmark -00. Kan väl inte ge den så mkt beröm när det gäller att piska leder med den. Dämparna är alldeles för mjuka för det. Men i djupsnö så är den en dröm. Nu är det ju så att om du vill piska leder så skulle jag nog inte satsa på en Summit och framförallt inte en Highmark. Den har en tendens att fortsätta rakt fram i kurvorna, därmparna slår igenom alldeles för lätt m.m.