Vet dom är snygga, men efter en tvätt så försvinner mönstret!
Dom blir extremt lätt blöta!
Dom är kalla!
+ att dom tål inte värme över många grader för att det ska bli stora bränn märken så slednecks byxor är inget för dom som kör cross på vintern.
Vet dom är snygga, men efter en tvätt så försvinner mönstret!
Dom blir extremt lätt blöta!
Dom är kalla!
+ att dom tål inte värme över många grader för att det ska bli stora bränn märken så slednecks byxor är inget för dom som kör cross på vintern.
Jag gillar Reima. Finnarna gör både bra skotrar och skoterkläder![]()
Som Jimmy ovan har jag ett tjockare fodrat ställ för "touring" och midvinterköld samt ett lättare cross-ställ för de härliga vårdagarna (syns på min profilbild). Tipset ovan om några år gamla modeller är bra (Scott & Halvarssons på Stenmarks Maskin). Ofta sänks priserna rejält på tidigare svindyra GoreTex odyl när dom får några år på nacken. Köpte ett tjockare GoreTex Reima-ställ nu på skoterns dag som kostat över 6000 kr men jag gav nu 2500 kr (nytt men några årsmodeller gammalt)ITAB som du nämner ovan gör välsydda kläder men andasmembranet är inte bra, vattentätt visst, men andas inte mycket, du blir blöt från insidan
/Matti
Reima's namn vart uppköpt för ca 2 år sedan så det heter nu mera Scott men det är samma kläder.Jag gillar Reima.
Å fan....så pass gamla paltor har man alltsåReima's namn vart uppköpt för ca 2 år sedan så det heter nu mera Scott men det är samma kläder.