Snödjup i Sverige just nu?

H a

Välkänd medlem
10 dec 2010
244
0
16
Hammar
Tror ni att det finns nåt ställe söder om Sälen som är åkbart? Det finns ett stort berg mellan Malung och Stöllet, kommer inte ihåg vad det heter men det brukar vara mycket snö där. Nån som vet hur det ser ut nu?
 

barbiekent

Välkänd medlem
9 jul 2009
456
0
16
Tror ni att det finns nåt ställe söder om Sälen som är åkbart? Det finns ett stort berg mellan Malung och Stöllet, kommer inte ihåg vad det heter men det brukar vara mycket snö där. Nån som vet hur det ser ut nu?
Tvivlar på att det finns något åkbart ställe söder om Sälen. Besökte Sälen idag och lederna va mycket fina på fjället. Men snön minskar drastiskt i takt med höjdmeter du förlorar. Sikta på Sälen om du kan, det är iaf mitt tips.

FRÅGA: Hur ser snöläget ut i Stora Blåsjön?
 

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Västerbottenskusten har fått en del snö. Skelleftehamn har typ 3 dm. Ingen botten under snön och öppet hav (ingen is) så det går egentligen inte att köra. Men har jag hört några som dånat omkring idag (nötter med skrikburk mitt i samhället). Grannen blev tvärarg och ringde snuten då de spunnit sönder gräset på någon parkmark… verkar vara liknande stil 13 mil söderut i Obbola: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/storande-skotrar-i-holmsund
 

Nicke83

Välkänd medlem
8 sept 2013
704
4
18
De låter som ett glädjemått =) Prata med en där uppe idag han sa det var kring halvmetern, måste varit mätt 90 cm med en glädje måttstock

Västerbottenskusten har fått en del snö. Skelleftehamn har typ 3 dm. Ingen botten under snön och öppet hav (ingen is) så det går egentligen inte att köra. Men har jag hört några som dånat omkring idag (nötter med skrikburk mitt i samhället). Grannen blev tvärarg och ringde snuten då de spunnit sönder gräset på någon parkmark… verkar vara liknande stil 13 mil söderut i Obbola: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/storande-skotrar-i-holmsund
Låter ungefär som igår när några stjärnor körde skoter mitt i Bergsbyn efter gator & vägar vid 00:00 tiden mitt på natten, natten mot julafton.

Höll på krocka med en stjärna som kom sladdandes vid pizzerian mitt ut i gatan, hade noll koll på hur skotern for...Fick god lust själv ringa snuten då men orkade inte...
Har ju själv varit ung och kört efter väg men aldrig mitt i ett samhälle eller den där tiden Kan inte se nöjet att köra skoter efter gatan heller. Gick ju inte direkt 20km/h =/

Trist när det där förstör för så många andra...Knappt någon numera man pratar med som ser nått postivt med skotrar, de bara lever om & förstör, kör sönder skogsplantage osv...
 

UmeRogga

Välkänd medlem
28 mar 2008
260
0
16
Umeå/Boliden
De låter som ett glädjemått =) Prata med en där uppe idag han sa det var kring halvmetern, måste varit mätt 90 cm med en glädje måttstock


Det senaste dygnet har det kommit ca 50cm nysnö hos oss, så nu har vi 90cm snö på mätpinnen och mer finns det på sina ställen!

Detta är tagit från Grönfjälls fritidsbys fb sida..
Har sett bilder och film därifrån också, är bra med snö där nu..
 

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
Någon som vet hur det ser ut i drevdagen? Funderar på att åka antingen dit eller till gördalen på lördag!
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Mötte många norrgående ekipage med skotersläp mellan Mora och Falun igår, (annandag jul). Om någon av er läser det här, rapportera gärna vart ni åkte och hur föret är/var.