Snödjup i Sverige just nu?

Mjohansson

Välkänd medlem
8 okt 2008
396
0
16
ni som har fått lite snö, stämmer tex smhi`s prognoser om hur mkt snö som ska komma och när? det ändras ju i varje uppdatering dom gör..
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Ang Gördalen så läser du av mätaren felaktigt. Är det upp till 50 strecket så är det 40cm. Samtidigt ser man att det är uppblåst dryga 5cm. Smhi uppger 31cm. Stämmer nog ganska väl. Tror inte det är mer än 10cm mer uppe på fjället då det varit torrt i stort sett hela nov förutom sista snöfallet (35cm). Nu vet du Slätabjörnen:)
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Men vad är detta...REGN i fjällen möjligtvis i kväll och imorgon.
Jag tänkte ta premiären i helgen.......man kan bli gråhårig för mindre.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Kill me now!
Plontas om du är på plats får du gärna avlägga rapport till mig eller tråden om hur läget ser ut imorgon.
Är det bara möjligt att få åka några mil led skulle jag vara störtnöjd
 
Last edited:

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Kill me now!
Plontas om du är på plats får du gärna avlägga rapport till mig eller tråden om hur läget ser ut imorgon.
Är det bara möjligt att få åka några mil led skulle jag vara störtnöjd
Jag har inte skotern här på plats men jag tvivlar starkt på att det går att köra någonting.
Det kan vara lite bättre på Avasjö-sidan än här på Borga-sidan dock.

Även om jag hade haft skotern här nu finns det inte en chans att jag skulle gett mig ut, även om fast abstinensen är enorm.
 

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Jag har inte skotern här på plats men jag tvivlar starkt på att det går att köra någonting.
Det kan vara lite bättre på Avasjö-sidan än här på Borga-sidan dock.

Även om jag hade haft skotern här nu finns det inte en chans att jag skulle gett mig ut, även om fast abstinensen är enorm.
Vad är det för temp?
Finns det någon möjlighet att regnet blivit snö högre upp?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
http://www.smhi.se/vadret/fjall/fjallobservationer
Kolla station på stekenjokk. Ligger på minussidan så det bör vara snö i högre terräng.

Här finns också bra info om nederbörd och temp.
Uppdateras varje halvtimme.
http://trafikinfo.trafikverket.se/LIT/#url=Vagtrafiken/Karta&func=messageSearch&value={countyNos:'23',selectedMsgTypes:'road'}
Perfekt! blev en ny startsida på datorn nu :)
"2014-12-03 14:01 Kraftigt snöfall" sen gick strömmen, så man får väll se hur det ser ut imorgon då.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Haha!
Den trodde jag redan du hade koll på!
Nä denna hade jag faktiskt missat har haft kameran på blåsjöfjället som startsida förut men märkte att denna station uppdateras lika ofta som kameran fungerar, alltså inte när det snöar eller blåser mycket...