Snödjup i Sverige just nu?

R

räsern

Man kan inte säga att detta kommer att bli en skit vinter.,. det är redan en, förra året var det full vinter snitt temperatur kring -15/-20
 

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
Om jag ska vara ärlig så är denna vinter hittills bättre än förra året. Är fan inte roligt om det ska vara
-20 varje gång man ska ut och köra.... + att det är större chans att det snöar om det är runt en -6 än
-20
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Om jag ska vara ärlig så är denna vinter hittills bättre än förra året. Är fan inte roligt om det ska vara
-20 varje gång man ska ut och köra.... + att det är större chans att det snöar om det är runt en -6 än
-20
Alla ni som av någon anledning försöker inbilla er att denna vinter ens är en riktig vinter kan köra upp nåt i röven.
Är det över -25 är det helt OK att köra skoter, så är det bara... det finns något som heter kläder!
Den här jävla s.k vinter kan lika gärna få gå i ide så vi får sommar igen och kan börja längta till en förhoppningsvis bättre vinter nästa år...
 

Backcountry_

Aktiv medlem
17 okt 2011
78
0
6
Gävleborg
De två senaste vintrarna har väl varit rätt extrema. Nere hos mig är man ganska van att ha dåligt med snö innan jul. En normal vinter får man helt enkelt vara glad om man får köra skoter innan jul och nyår. Men
Jag är ju lika sugen som alla andra....
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
För alla skotersugna har jag ett litet tips i Jämtland. Föllinge i Jämtland har helt okej med snö. Mellan 5 dm till 1 m snö. Skulle även tro att Åkersjön har rätt dugligt med snö
 

infoding95

Välkänd medlem
5 sept 2010
438
1
16
luleå
gillar att smhi har lovat -14 och snöblandat regn :p Men annars ser väl prognoserna bara bra ut ska till veckan vara runt -5 varje dag ibland kallare :)
 
E

eMe181

Jo om de stämmer så ska vi få runt 30cm tills på lördag :p lär ju vara skoterföre då eftersom vi har kvar 20cm som botten =P
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Nån som har en pejl på om det går att åka någonstans inom ca 15 mil från sundsvall/timrå?
 

scrapis

Välkänd medlem
30 nov 2008
110
0
6
Vännäs
Dessa kort är tagna nån timme efter varandra, det första i Umeå när jag var på väg till bussen för att ta mig hem till Vännäs. Och det andra kortet är från Vännäs. Det skiljer bara 3mil men det är tydligen allt som behövs för att snön ska ha klarat regnet och plusgraderna som har varit i veckan.





Cirka 3km från Vännäs centrum har vi drygt 30cm kvar från förra helgens 55cm. Och nu ser vi fram emot snö på Söndag och måndag.
 
E

eMe181

FML, visar regn i helgen... enligt YR iaf... men dom är nog rätt så yra eftersom ingen annan visar det =P
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Enligt klart.se så ska det komma ca. 90cm i Borgafjäll på några dagar och samma dagar ungefär 55cm här i Östersund.. Det tar sig
vilket klart.se har du sett det på? annars kan ja nog inte räkna.. 73.7 mm nederbörd i Borgafjäll de närmsta 10 dagarna.. men ja kan ha sett fel?