Skoterleder, sundsvall med omnejd

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Har just köpt en skoter, men vart kan man köra runt sundsvall. Vart har vi lederna. (när man inte orkar dra upp den fjällena och det rycker i gastummen).
 

Mack

Välkänd medlem
20 jul 2007
260
0
16
Sundsvall
Jag är bosatt på Alnö, men det går alltid att ta sig med släpvagn.

Eventuellt kommer den att förvaras vid Mårtensro om det finns bra leder i närområdet där.
 

bb5000

Aktiv medlem
4 mar 2007
86
0
6
Bor mellan Matfors och Njurunda och har tillgång till båda ledsystemen. Kolla skoterklubbarnas hemsidor (Matfors, Njurunda, Timrå, Kovland mfl) så finns det lite ledkartor...Även GPS-tracks går att få tag på. Sen kan man komma vidare till Hassela, Naggen, Liden osv från klubbarnas ledsystem..
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
sedan så läste jag här i början av förra vintern att säsongen 2008-2009 så skulle det dras en skoterled från njurunda till vemdalen kallad S1:anhoppas att det verkligen sker.....Skulle vara coolt att ta ledigt en fredag någon vinter och börja åka upp för har stuga i arådalen och från vemdalen finns det led till arådalen.Fan vad hjäftigt med en 7-10 timmars skotertur upp till stugan hahaha ;-)
 

bb5000

Aktiv medlem
4 mar 2007
86
0
6
Jag är bosatt på Alnö, men det går alltid att ta sig med släpvagn.

Eventuellt kommer den att förvaras vid Mårtensro om det finns bra leder i närområdet där.
Från Mårtensro borde du kunna ta dig till Medskogsbron och Mittsverigeleden...har inte åkt där men från Allsta (där jag bor) kan man ju ta sig till Östtjärn och Svanängsstugan (man får passa skidspåren) så rimligtvis borde det finnas spår över Vintertjärn mot Medskogsbron -> Sidsjö.