polaris indy trail projekt

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
Hej jag och min kompis (jonasadolfsson) funderar nu på ett tredje projekt,en polaris indy trail -84 som sagt..det såtr såhär i anonnsen (Snöskoter går att köra, men drar tjuvluft vid packbox el dyl.
Går skapligt tills den blir varm, .
Endast tele
5500kr ) är det nån som vet om de kan vara just packboxen är de svårt att bya den isfl,,vet ärligt talat inte riktigt vart den packboxen sitter heller,eller är det något annat som felet kan vara?..undar även om man kan gå plus på denna affär?..tacksam för svar

Last edited:

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
Hej jag och min kompis (jonasadolfsson) funderar nu på ett tredje projekt,en polaris indy trail -84 som sagt..

(1) det såtr såhär i anonnsen (Snöskoter går att köra, men drar tjuvluft vid packbox el dyl.
Går skapligt tills den blir varm, .
Endast tele
5500kr ) vet ärligt talat inte riktigt vart den packboxen sitter heller,eller är det något annat som felet kan vara?

(2) är det nån som vet om de kan vara just packboxen är de svårt att bya den isfl,,

(3) ..undar även om man kan gå plus på denna affär?..tacksam för svar
(1) Är det bara tjuvluften är det riktigt billigt för en trail. Beror såklart på övriga skicket, men inte är det då dyrt, och trailarna är en såndär skoter som tuffar på i evigheter bara du inte krockar den eller kör med onödigt övervåld. Fast på just den där kan det vara som vanligt på äldre skotrar med "småfel", laga en sak så rasar nästa.
och på tal om packbox: lär vara en som sitter på vevaxeln isf, fast läcker den är det nog inte bara tjuvluften som innebär problem. Vid tjuvluft är det mig veterligen oftast insug/topp/cylinderfotspackning som brukar läcka.

(2)
Svårt att säga då jag inte sett skotern.
Att byta packbox är gjort i en handvändning om du har renoverat/kluvit motorer förut, annars kan det vara en god idé att ha någon som kan med dig. Sprängskisser är också en underbar sak att ha till hands. Det är inte så svårt att byta bara man tar det lungt, men det kan ta en stund.

(3)
och nej, det är riktigt svårt att gå plus på ett sådant projekt. Om man inte räknar med det man lär sig.
Nog för att delarna kan gå ut jämnt eller plus, men renoveringen tar sådan tid att det inte är värt det i slutändan (i regel).

Slutsats: Är nog ett bra objekt om man bara vill ha ett kul projekt att lära sig saker på, eller för att få en skoter till hyffsat pris. Men tjäna pengar i riktig mening blir nog svårt.