Arctis pulkan?

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
är det kinesvarianten på Brännapulkan?
i så fall är det lövtunt plastat skräp, tål ingenting.

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Köp direkt en bränna om du ska ha varför köpa kina-grejer eller en begagnad Nila har själv haft bränna använde den i 240mil men bytte till Nila vilken skillnad på kvaliten på plasten rutorna kapellet större och lasta grejer i sen tyckte sambon och ungarna man satt mycket bättre i en Nila.

Arctis

Medlem
23 jan 2026
5
2
3
45
Arctis
Arctis-pulkan är ingen Kinaprodukt.
Den som säger det och saknar grund och kan mycket väl ha sitt ursprung hos konkurrenter.
Arctis är en av marknadens äldsta pulkatillverkare, och produkten är en originalmodell från Arctis – inte en kopia eller importprodukt från Kina.
Modellen startades av min far redan 1993.

Jag har nu tagit över all tillverkning och försäljning av Arctis efter min far. Just nu håller vi på att utveckla nya modeller och tillhandahåller även reservdelar till befintliga pulkor.
Välkommen att läsa mer på vår officiella webbplats:
www.arctis.se

Reactions: Broby

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.376
1.182
113
Stora Blåsjön
Arctis-pulkan är ingen Kinaprodukt.
Den som säger det och saknar grund och kan mycket väl ha sitt ursprung hos konkurrenter.
Arctis är en av marknadens äldsta pulkatillverkare, och produkten är en originalmodell från Arctis – inte en kopia eller importprodukt från Kina.
Modellen startades av min far redan 1993.

Jag har nu tagit över all tillverkning och försäljning av Arctis efter min far. Just nu håller vi på att utveckla nya modeller och tillhandahåller även reservdelar till befintliga pulkor.
Välkommen att läsa mer på vår officiella webbplats:
www.arctis.se
Nu är detta inlägget väldigt nära reklam vilket bryter mot reglerna.
Men jag ger dig chansen att förklara skillnaden mellan Bränna och Arctis, för det tror jag väldigt många vill veta. För de ser onekligen identiska ut, vilken är kopian, är de tillverkade i samma fabrik/lokaler ja hur ligger det till?

Reactions: Arctis

Arctis

Medlem
23 jan 2026
5
2
3
45
Arctis
Arctis pulkan började min pappa att tillverka redan 1993 i Norrbotten. Sedan flyttades tillverkningen till finland. Detta var långt innan Brännapulkan startade. Min pappa hade mycket kontakt i början med en som tillverkade CH pulkan och därefter kom Arctis. Skillnaden mellan Arctis och Bränna enligt mina ögon är att dom ser rätt lika ut. Våra reservdelar tex passar oxå till den modellen. Och som min far sa så ska man inte ändra på en produkt som fungerar bra och han sålde några tusen pulkor under sin tid. Men han avled förra året och jag tog över. Han var utan den gamla stammen och gillade inte förändringar och internet och reklam ... Men det gör jag och jag kommer att flytta tillverkningen till Sverige. Arctis och Bränna är helt olika företag. Och ingen av dom är från Kina :). Min pappa som hade Arctis och Ola som startade Bränna dom hade kunnat berätta mer men dom lever inte längre.

Reactions: Sneeuwscooter

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.376
1.182
113
Stora Blåsjön
Ska man tolka detta att de är samma produkt som säljs av flera företag?
För jag förstår inte vad skillnaden är för de ser verkligen identiska ut.

Arctis

Medlem
23 jan 2026
5
2
3
45
Arctis
Ska man tolka detta att de är samma produkt som säljs av flera företag?
För jag förstår inte vad skillnaden är för de ser verkligen identiska ut.
Nej det är inte samma produkt och det är olika tillverkare. Arctispulkan startade redan 1993 med modellen och om andra pulkor kan jag inte svara för om eller när dom startade sin tillverkning. Hoppas det var svar på din fråga.

Arctis

Medlem
23 jan 2026
5
2
3
45
Arctis
Intressant! Men om jag nu velar mellan en Bränna och Arctis, hur vet jag vilken som passar mig bättre?
:)))) De är du själv som avgör. Vi säljer o levererar väldigt mycket pulkor nu från Kiruna i norr till Göteborg som längst ner. Och vi har nöjda kunder men ibland passar inte en produkt till alla så de är bra med valmöjligheter. Hoppas du hittar en som passar just dig.

Arctis

Medlem
23 jan 2026
5
2
3
45
Arctis
Köp direkt en bränna om du ska ha varför köpa kina-grejer eller en begagnad Nila har själv haft bränna använde den i 240mil men bytte till Nila vilken skillnad på kvaliten på plasten rutorna kapellet större och lasta grejer i sen tyckte sambon och ungarna man satt mycket bättre i en Nila.
Vilka Kina grejer menar du?